מבזקים +
תל אביב 26°c
באר שבע 27°c
חיפה 24°c
ירושלים 25°c
בית שמש 29°c
בני ברק 30°c
אשדוד 25°c
י"ג תשרי התשפ"ה | 15.10.2024
תל אביב 26°c
באר שבע 27°c
חיפה 24°c
ירושלים 25°c
בית שמש 29°c
בני ברק 30°c
אשדוד 25°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

רה"מ נתניהו: "ישראל העבירה מסר למצרים, מצפים לחקירה יסודית"

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בפתח ישיבת הממשלה לפיגוע המתועב והרצחני בגבול מצרים והבהיר: "ישראל העבירה מסר ברור לממשלת מצרים, אנחנו מצפים שהחקירה המשותפת תהיה ממצה ויסודית". נתניהו התחייב: "נפיק את כל המסקנות הנדרשות ביחס לפעולותינו לאורך הגדר"

רה"מ נתניהו: "ישראל העבירה מסר למצרים, מצפים לחקירה יסודית"
ישיבת ממשלה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה לפיגוע הקשה בגבול מצרים בו נרצחו שלושה חיילים ואמר: "התקרית בגבול מצרים היא חמורה והיא חריגה והיא תיבדק עד תום".

נתניהו הוסיף: "ישראל העבירה מסר ברור לממשלת מצרים, אנחנו מצפים שהחקירה המשותפת תהיה ממצה ויסודית, וזה חלק משיתוף הפעולה הביטחוני החשוב בינינו".

נתניהו שיגר תנחומים למשפחות שלושת הנרצחים, ואמר כי "לב העם כולו עם המשפחות היקרות שעולמן חרב. כולנו איתן ביגונן העמוק".

ראש הממשלה התחייב: "נפיק את כל המסקנות הנדרשות ביחס לפעולותינו לאורך הגדר, שבה עדיין יש הברחות וניסיונות מעת לעת של מחבלים לחצות ולפגוע בכוחותינו. נרענן את הנהלים, שיטות הפעולה והאמצעים כדי להבטיח שאירועים טראגיים כאלה לא יישנו".

בתוך כך, הקבינט המדיני ביטחני צפוי להתכנס הערב ב-19:30. 

כפי שדווח מוקדם יותר, מתחקיר מהיר שנערך בצה"ל עלה כי סמל ליה בן נון וסמ"ר אורי יצחק אילוז, לוחמי חי"ר גבולות בגדוד ברדלס, יצרו קשר בפעם האחרונה סמוך לשעה 04:15, ובשעה 09:00 בבוקר יום השבת, כמעט חמש שעות לאחר מכן אותרו גופותיהם בגבול מצרים, אחרי שנורו למוות על-ידי המחבל - שוטר מצרי לפי הערכת צה"ל סביב השעה 06:30.

לפי הדיווח ב'הארץ', השוטר המצרי חדר לישראל דרך מעבר חירום שהיה סגור באמצעות אזיקונים, במרחק של מאות מטרים בודדים מעמדת השמירה. עדיין לא ברור אם החיילים ששמרו בעמדה ונהרגו מאש השוטר - ליה בן נון ואורי יצחק אילוז - ידעו על הפתח בגדר. 

עוד דווח כי שני הלוחמים נמצאו במרחק מטרים ספורים זה מזו סמוך לעמדה שבה שמרו, ולא עשרות מטרים ממנו כפי שהעריכו תחילה בצה"ל. לפי התחקיר הראשוני שני הלוחמים לא הספיקו לירות מנשקם לעבר המחבל. בישראל מתחזקת ההערכה שהמחבל פעל לבדו ולא היה קשור לאף ארגון טרור.

 

בחדרי חרדים

 צבע אדום