מבזקים +
תל אביב 26°c
באר שבע 23°c
חיפה 24°c
ירושלים 26°c
בית שמש 26°c
בני ברק 27°c
אשדוד 26°c
כ"ו אלול התשפ"ד | 29.09.2024
תל אביב 26°c
באר שבע 23°c
חיפה 24°c
ירושלים 26°c
בית שמש 26°c
בני ברק 27°c
אשדוד 26°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

מפגינים התעמתו עם שוטרים בגין מאסר של תוקפת נאצים

מפגיני שמאל בגרמניה הפגינו נגד עונש מאסר שניתן לאישה בגין תקיפת ניאו-נאצים. למרות האיסור של בית המשפט לקיים הפגנה, המפגינים יצאו לרחובות. המשטרה ניסתה תחילה להכיל את ההפגנה, אך פיזרה אותה כששוטרים הותקפו

מפגינים התעמתו עם שוטרים בגין מאסר של תוקפת נאצים
<font style="vertical-align: inherit;"><font style="vertical-align: inherit;">המהומות בלייפציג צילום: </font><font style="vertical-align: inherit;"> צילום מסך</font></font>

מספר שוטרים נפצעו ביום שבת בעיר לייפציג שבמזרח גרמניה בעימותים עם מפגיני שמאל. דובר משטרת לייפציג, אולף הופה, תיאר את המצב כ"דינמי מאוד", עם "עימותים מסיביים בדרום לייפציג". אמרו, "כ-1,500 איש הגיע להפגנה, למרות שבית המשפט סירב לאשר אותה".

"לפי ההערכות שלנו, שליש מהם נטו לאלימות, או שחיפשו פעיל", אמר הופה. "צפינו מספר מקרים של אנשים שהסתירו את פניהם בכוונה, וזו עבירה בפני עצמה".

הופה אמר שככל שהפגנה גדלה וככל שהתאספו אנשים שנראו שמחפשים אלימות, המארגנים והמשטרה ניהלו משא ומתן בחיפוש אחר דרך לאפשר להפגנה האסורה להתקיים "בשם חופש ההתכנסות".

ניסתה להכיל את ההפגנה, שהחלה במקור כצעדה מדרום העיר לתחנת הרכבת המרכזית, "עוד לפני שהשיחות הללו הסתיימו, התקפות מסיביות היו נגד כוחות הביטחון שלנו", אמר הופה. "בשלב זה, המארגנים זיהו שזה כבר לא עובד והכריזו שהכינוס הסתיים".

הופה אמר כי ששוטרים נרגמו ב"אבנים, פירוטכניקה וחפצים אחרים" כשהעימותים התגברו, "נאלצנו להביא זרנוק מים למקום אך לא היינו צריכים להשתמש בו".

משטרת מסרה כי "כ-300 בני אדם נעצרו זמנית השתתפות מבצע משטרתי בחשד להפרות קשות והתקפות על גורמי אכיפת החוק".

המפגינים יצאו לרחובות בעקבות צעירה מלייפציג, זו התנהלה כלינה א', קיבלה עונש מאסר של 5 שנים מוקדם יותר השבוע בגין חלקה בהתקפות מאורגנות על ניאו-נאצים בגרמניה. המועד המתוכנן לגזר הדין היה ידוע מזה חודשים, ותומכיה של לינה לא היו אופטימיים לגבי סיכוייה לזיכוי, הם ערכו הפגנות במשך השנה שעברה.

מהמשטרה נמסר כי לא פחות מ-700 בני אדם התאספו בדרום העיר ביום שישי האחרון וכי רבים השלבים חפצים לעבר אנשיו של החוק, חלקם ממרפסות וגגות.

הפגנות גדולות בגרמניה דורשות אישור מה. ממשלות מקומיות ובתי משפט יכולים להגביל אותם אם הם סבורים שהם אירוע להוות סיכון לביטחון הציבור, בין היתר.

 

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום