מבזקים +
תל אביב 26°c
באר שבע 23°c
חיפה 24°c
ירושלים 26°c
בית שמש 26°c
בני ברק 27°c
אשדוד 26°c
כ"ו אלול התשפ"ד | 29.09.2024
תל אביב 26°c
באר שבע 23°c
חיפה 24°c
ירושלים 26°c
בית שמש 26°c
בני ברק 27°c
אשדוד 26°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

סין שכרה טייסי קרב גרמנים - הגרמנים זועמים

סין שוכרת טייסי מטוסי קרב גרמנים, וברלין דורשת מסין לעצור את הדבר. ברלין חוששת שהטייסים יחשפו סודות לסינים על הטקטיקות הטרנס-אטלנטיות של נאט"ו

סין שכרה טייסי קרב גרמנים - הגרמנים זועמים
מטוסי קרב. אילוסטרציה צילום: unsplash

גרמניה ביקשה מסין להפסיק להעסיק טייסים גרמנים לשעבר לאמן את חיל האוויר שלה, מחשש שהם יחשפו את סודות ארגון נאט"ו.

שר ההגנה בוריס פיסטוריוס אמר לכתבים: "העליתי את הנושא של טייסי חיל האוויר הגרמני שגויסו ככל הנראה להכשרת טייסים (סינים) ציינתי בבירור שאני מצפה שהנוהג הזה ייפסק מיד, ואמרתי לו שהוא כנראה לא ישמח אם אנסה לעשות את אותו הדבר", אמר השר, שנשא דברים לאחר שפגש את עמיתו הסיני לי צ'אנגפו בשולי ועידת ההגנה והביטחון בסינגפור.

הוא הוסיף כי לי "לא הכחיש את העניין אלא צמצם את חשיבותו".

המגזין הגרמני "דר שפיגל" וערוץ הטלוויזיה הציבורי ZDF דיווחו ביום שישי האחרון כי סין שכרה טייסים רבים לשעבר בחיל האוויר בשנים האחרונות כדי להכשיר את הטייסים שלה. בתקשורת הגרמנית דווח כי נראה כי משכורותיהם שולמו באמצעות חברות באיי סיישל. העניין מעורר את דאגת הוועדה הפרלמנטרית המפקחת על שירותי הביון הגרמניים.

"אנו חוששים שאנשי צבא שעבדו בעבר עבור המדינה הגרמנית יקחו משרות שעלולות להוביל אותם לבגוד בסודות מדינה", אמר ראש הוועדה הפרלמנטרית לערוץ הטלוויזיה הציבורי.

הטייסים הגרמנים המעורבים הטיסו מטוסי קרב יורופייטר והשתתפו בתרגילי נאט"ו. ברלין חוששת שהטייסים יחשפו בפני הסינים סודות הקשורים לטקטיקות שבהן השתמשה הברית הצבאית נאט,ו מעבר לאוקיינוס ​​האטלנטי. בכוונת משרד הביטחון הגרמני לערוך חקירה.

מקרים דומים הופיעו בבריטניה ובארה"ב בשנים האחרונות בתקופה של מתיחות מוגברת בין סין לטייוואן השכנה. סין טוענת כי טייוואן היא חלק משטחה, ונשבעה שיום אחד תיקח אותה בחזרה בכוח.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום