מבזקים +
תל אביב 26°c
באר שבע 29°c
חיפה 24°c
ירושלים 27°c
בית שמש 30°c
בני ברק 31°c
אשדוד 27°c
י"ג תשרי התשפ"ה | 15.10.2024
תל אביב 26°c
באר שבע 29°c
חיפה 24°c
ירושלים 27°c
בית שמש 30°c
בני ברק 31°c
אשדוד 27°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

הממשלה תאשר את מינויו של מעוז; זה המערך שיקים

הממשלה תאשר את מינויו של אבי מעוז לסגן שר במשרד ראש הממשלה. בנוסף יאושר תקציב עבור הרשות לזהות לאומית. מעוז יקים מערך לפיקוח על התכנים הנלמדים בבתי הספר. קיש: "כל הסמכויות היו ונשארו בידי משרד החינוך בלבד"

הממשלה תאשר את מינויו של מעוז; זה המערך שיקים
יו"ר נעם אבי מעוז צילום: באדיבות המצלם

הממשלה תאשר הבוקר (ראשון) את מינויו של יו"ר מפלגת נעם, אבי מעוז לתפקיד שר במשרד ראש הממשלה. בנוסף, מעוז יקבל תקציב של 285 מיליון שקל לטובת הקמת רשות לזהות יהודית במשרד ראש הממשלה.

לפי נוסח ההחלטה שתובא לאישור הממשלה, יו"ר נעם יקים מערך לפיקוח על התכנים הנלמדים בבתי הספר. הרשות לזהות לאומית תפעיל את המערך ומשרד החינוך יעביר מידע לרשות על בסיס שיקול דעתו של שר החינוך.

נזכיר כי מעוז איים לפני ההצבעה על תקציב המדינה להצביע נגד אם לא תקום הרשות.

בהצעת החלטה שתאושר מוצג פירוט ייעוד התקציב שאושר לרשות לזהות לאומית-יהודית במשרד ראש הממשלה.

לפי ההצעה, חיזוק הזהות הלאומית "יבוצע באמצעות פרויקטים שונים, לרבות מחקרים, תמיכות, מלגות, מיזמים משותפים ופעולות בקרב ציבורים שונים, ובכלל זאת לבני נוער ומבוגרים, לבעלי צרכים מיוחדים ואוכלוסיות נוספות".

סעיף נוסף מתקצב, "הקמת מערכת שקיפות להורים לגבי התוכניות החיצוניות הנלמדות בבתי הספר, פרסומה והנגשתה לכלל הציבור, ובלבד שהדבר לא יפגע בסמכות מסמכויות משרד החינוך. המערכת תפותח על-ידי הרשות לזהות לאומית יהודית ותהיה מערכת נפרדת מהמערכות של משרד החינוך. ככל שיתבקש מידע ממשרד החינוך, זה יועבר על פי שיקול דעתו".

בנוסף צוין כי הרשות תעניק, "סיוע ותמיכה במוסדות החינוך בתחום הזהות הלאומית יהודית, בתיאום עם שר החינוך ובהסכמתו", וכן "פרסום לציבור הרחב בנושאי העמקת הזהות הלאומית יהודית וחיזוקה".

שר החינוך יואב קיש הבהיר לקראת אישור ההצעה: "אין כל שינוי במדיניות ובתוכניות העשרה של המשרד. כל הסמכויות היו ונשארו בידי משרד החינוך בלבד".

 

בחדרי חרדים

 צבע אדום

art