מבזקים +
תל אביב 26°c
באר שבע 23°c
חיפה 24°c
ירושלים 26°c
בית שמש 26°c
בני ברק 27°c
אשדוד 26°c
כ"ו אלול התשפ"ד | 29.09.2024
תל אביב 26°c
באר שבע 23°c
חיפה 24°c
ירושלים 26°c
בית שמש 26°c
בני ברק 27°c
אשדוד 26°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

פוטין זלזל בנכונות הגיבוי של נאט"ו באוקראינה

מזכ"ל ברית נאט"ו היוצא ינס סטולטנברג וראש ממשלת נורבגיה לשעבר מתכונן לארח את פסגת המנהיגים השנתית של הארגון בליטא בקיץ הקרוב. הוא אומר כי פוטין "המעיט לחלוטין" בגיבוי של נאט"ו לאוקראינה

פוטין זלזל בנכונות הגיבוי של נאט"ו באוקראינה
אילוסטרציה צילום: Pixabay

ולדימיר פוטין "המעיט לחלוטין" בנכונותו של המערב לתמוך באוקראינה במלחמה שלה עם רוסיה, כך אמר אתמול מזכ"ל נאט"ו, ינס סטולטנברג.

ראש ממשלת נורבגיה לשעבר, מר סטולטנברג, העומד בראש הברית המונה 31 חברים, אמר כי אנשי הקרמלין לא העלו בדעתם כי הקואליציה ובעלות הברית ימהרו לעזור לקייב לאחר פלישת כוחות רוסים ב-24 בפברואר בשנה שעברה.

מדינות שלחו ציוד ונשק בשווי מיליארדים לאוקראינה, כולל מסוקים, טנקים, תחמושת וטילים ארוכי טווח. מר סטולטנברג אמר: "מה שקרה ב-15 החודשים האחרונים מוכיח שהנשיא פוטין עשה לפחות שתי טעויות אסטרטגיות גדולות" לקראת הפלישה.

"אחת מהן הייתה לזלזל באוקראינים - האומץ, הנחישות, האומץ של העם האוקראיני, ההנהגה הפוליטית האוקראינית והכוחות המזוינים של אוקראינה", כך הוא אמר בפורום בריסל, ועידה שנתית שאורגנה על ידי צוות החשיבה הגרמני של קרן מרשל.

"הוא גם המעיט לחלוטין אותנו - בעלי ברית ושותפים של נאט"ו, הוא לא ציפה בכלל לאחדות שלנו, לנחישות שלנו לתמוך באוקראינה". מר סטולטנברג כבר אישר כי קייב תצטרף בסופו של דבר לברית, בעקבות פלישת רוסיה.

מנהיגי נאט"ו צפויים לדון בחברות אוקראינה כאשר הם יערכו את הפסגה השנתית שלהם בבירת ליטא וילנה ביולי הקרוב. "כולנו מסכימים שהדלת של נאט"ו פתוחה לחברות חדשות ושעל בעלות הברית של נאט"ו ואוקראינה להחליט מתי עליהן להצטרף".

 

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום