מבזקים +
תל אביב 26°c
באר שבע 29°c
חיפה 24°c
ירושלים 27°c
בית שמש 30°c
בני ברק 31°c
אשדוד 27°c
י"ג תשרי התשפ"ה | 15.10.2024
תל אביב 26°c
באר שבע 29°c
חיפה 24°c
ירושלים 27°c
בית שמש 30°c
בני ברק 31°c
אשדוד 27°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

טעות בהקלדה: במקום "אין סרטן" נכתב "יש סרטן"

לאשה מהדרום נאמר כי יש לה סרטן, והיא צריכה לעבור ניתוח. היא עברה את הבדיקה מחדש והתוצאות הדהימו את כולם. טעות הקלדה במעבדה, במקום "אין סרטן" נכתב "יש סרטן". מעבדת הבדיקה: "טעות אנוש, אנחנו מאחלים בריאות איתנה"

טעות בהקלדה: במקום "אין סרטן" נכתב "יש סרטן"
אילוסטרציה צילום: מורן ניסים, דוברות ברזילי

אישה מהדרום כמעט הוכנסה לחדר הניתוח לאחר שאובחן אצלה סרטן, אך בגלל התעקשותה לבדיקה נוספת התברר כי כלל לא היה לה סרטן, וכי במעבדה פשוט רשמו בטעות "יש" במקום "אין". כך דיווח רן רזניק ב'ישראל היום'.

האשה ביצעה את הבדיקה ב־23 במרץ השנה ברשת אסותא בסניף באר שבע, וקיבלה בטעות תוצאה שגויה של פענוח הבדיקה שלפיה התגלו בגופה ממצאים סרטניים.

האישה מבאר שבע החליטה לדרוש בעצה מרופאה בכירה באסותא לעשות בדיקה חוזרת של רישומי הבדיקה, ואז התגלתה הטעות של הרישום במעבדת מכבי כפי שנשלחה לרופאים בבתי החולים בבאר שבע וברמת החייל.

מאסותא נמסר בתגובה כי "הרופאה ד"ר ממונוב זיהתה את הטעות ועדכנה את הרופא המטפל".

תגובת מכבי: "הממצאים הרפואיים של הבדיקה במעבדה היו מדויקים אך עם זאת נעשתה טעות אנוש באופן ההקלדה של סיכום האבחנה. מייד עם גילוי הטעות, עודכנה המטופלת ע"י הרופא המטפל והדבר לא השפיע על המשך הטיפול. בכל מקרה, בהליכים רפואיים מורכבים בתחום זה נעשות בדיקות רבות נוספות, כולל בדיקות דימות, פתולוגיה והערכה כירורגית מלאה ע"י צוות מומחים שבודק את כל הנתונים לפני קביעת סוג הטיפול הנדרש. אנו מאחלים לחברה בריאות איתנה וממשיכים במעקב הרפואי המקצועי ביותר".

בחדרי חרדים

 צבע אדום

art