מבזקים +
תל אביב 26°c
באר שבע 29°c
חיפה 24°c
ירושלים 27°c
בית שמש 30°c
בני ברק 31°c
אשדוד 27°c
י"ג תשרי התשפ"ה | 15.10.2024
תל אביב 26°c
באר שבע 29°c
חיפה 24°c
ירושלים 27°c
בית שמש 30°c
בני ברק 31°c
אשדוד 27°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

הדיל של האופוזיציה שיאפשר הבנות בסוגיית היוע"משים

באופוזיציה מסכימים להודיע על הבנות בנושא היועמ"שים תמורת נציג בוועדה לבחירת שופטים. לפי מקורות, בקואליציה נוטים להסכים אך חוששים להודיע על כך לפני אישור התקציב

הדיל של האופוזיציה שיאפשר הבנות בסוגיית היוע"משים
מליאת הכנסת צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בבית הנשיא מקדמים "עסקת חבילה" בין הקואליציה לאופוזיציה, שלראשונה תתחום בזמן את המשא ומתן על הרפורמה המשפטית ותאפשר את חקיקתם של חוקים שהצדדים מסכימים עליהם, כך מפרסם מיכאל האוזר טוב ב'הארץ'.

כחלק מהעסקה, הקואליציה תכנס את הוועדה לבחירת שופטים בהרכבה הנוכחי, ובתמורה לכך תסכים האופוזיציה להכריז שהצדדים הגיעו להבנות בנוגע לחוק היועצים המשפטיים - לפיהן הממשלה תהיה רשאית לייצג את עצמה בערכאות משפטיות בעזרת ייצוג פרטי. הדיונים האחרונים במשא ומתן עסקו בהצעה שמקדם הנשיא יצחק הרצוג, ושני הצדדים נוטים לקבלה.

על פי מקורות המעורבים במשא ומתן, נציגי האופוזיציה של יש עתיד ושל המחנה הממלכתי הביעו את הסכמתם הכללית למהלך. בבית הנשיא ממתינים לתשובת הקואליציה, ובהתאם לכך יתקדם המשא ומתן בין הצדדים במהלך השבועות הקרובים.

העסקה המסתמנת מורכבת מארבעה שלבים: כינוס הוועדה לבחירת שופטים; הודעה פומבית על הסכמה בנוגע לחוק היועמ"שים; מו"מ עד החורף על חוק יסוד החקיקה, שיבטיח שלא יחוקקו שינויים בשיטת המשטר אלא בהסכמה רחבה וחקיקתם יחדיו של כל החוקים שיש עליהם הסכמה בכנס החורף של הכנסת.

בחדרי חרדים

 צבע אדום

art