מבזקים +
תל אביב 26°c
באר שבע 29°c
חיפה 24°c
ירושלים 27°c
בית שמש 30°c
בני ברק 31°c
אשדוד 27°c
י"ג תשרי התשפ"ה | 15.10.2024
תל אביב 26°c
באר שבע 29°c
חיפה 24°c
ירושלים 27°c
בית שמש 30°c
בני ברק 31°c
אשדוד 27°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

בשורה של ממש: "יפחית את היתרי הבנייה בכ-50%"

עם תחילת פעילות "המרכז לקידום היתרים לתעשייה" שהושק היום, צפוי המרכז להפחית את משך הזמן להוצאת היתר בנייה למפעלים חדשים וקיימים בכ-50% מהמצב כיום

בשורה של ממש: "יפחית את היתרי הבנייה בכ-50%"
משאית מלט צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

נלחמים בבירוקרטיה: "המרכז לקידום היתרים לתעשייה" אשר הוקם בטק פוינט בעכו, הושק היום (שני) במעמד חגיגי.

המרכז, אשר מוקם באמצעות האשכולות האזוריים גליל מערבי ואשכול רשויות בית הכרם יסייע ויקל על מתן היתרים למפעלי תעשייה וזאת במטרה לאפשר לתעשייה הישראלית תנאי פתיחה הוגנים מול העולם.

על פי המצב הקיים היום, הליך הקמת מפעל בישראל אורך בין 4-5 שנים והוא נובע מהליך מורכב הכולל אישורים שונים של עשרות גורמים בממשלה וברשות המקומית, זאת לצד איתור קרקע זמינה לתעשייה. במסגרת פעילות הוועדה, נותחו הקשיים העומדים בפני היזמים המעוניינים להקים או לשדרג מפעל: איתור והקצאת קרקע, תכנון סטטוטורי וקבלת היתר בנייה.

כעת, עם תחילת פעילות המרכז, הוא צפוי להפחית את משך הזמן להוצאת היתר בנייה למפעלים חדשים וקיימים בכ-50% מהמצב כיום. 

מנהל מינהל תעשיות במשרד הכלכלה, עוז כץ אמר: "מדובר במודל ייחודי המביא את כלל גורמי הממשלה והשלטון המקומי לשתף פעולה ולעבוד יחד, באופן ששם את היזם במרכז וחוסך ממנו את ההתרוצצות בין הגורמים השונים, מצמצם עלויות מיותרות, מעניק ודאות ומקצר את לוחות הזמנים. מודל ייחודי זה יעסוק גם בזיהוי חסמים רוחביים בהליך היתר הבנייה לתעשייה, והמלצה לגורמים הרלוונטיים על פתרון החסמים". 

בחדרי חרדים

 צבע אדום

art