מבזקים +
תל אביב 28°c
באר שבע 26°c
חיפה 29°c
ירושלים 28°c
בית שמש 28°c
בני ברק 29°c
אשדוד 28°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 28°c
באר שבע 26°c
חיפה 29°c
ירושלים 28°c
בית שמש 28°c
בני ברק 29°c
אשדוד 28°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

בחמוט נכבשה סופית | זלנסקי: "היא תישאר לנצח בלבנו"

הנשיא פוטין בירך את הכוחות הרוסיים שנלחמו בעיר בחמוט והצליחו לכבוש אותה אחרי 42 שבועות עקובים מדם. הנשיא ביידן זלזל ברוסים על הכיבוש העיר החרבה: "רוסיה איבדה שם יותר ממאה אלף לוחמים שלא יחזרו, נשארו שם רק הריסות"

בחמוט נכבשה סופית | זלנסקי: "היא תישאר לנצח בלבנו"
ראש כנופיית וגנר בעיר בחמוט עם שכירי החרב שלו צילום: באדיבות המצלם

אחרי שהכחישה את טענותיו של יו"ר קבוצת וגנר, יבגני פריגוז'ין, אודות כיבושה המלא והסופי של העיר בחמוט, הודה אתמול (ראשון) נשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי כי העיר אכן נפלה לידי הרוסים. "בחמוט נחרבה כליל", אמר זלנסקי בהודעה קודרת ועצובה, "אבל היא תישאר לנצח בליבנו".

גם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין התייחס להתרחשות, ופרסם הודעה מיוחדת בה הוא מברך את הכוחות הרוסיים שנלחמו על העיר ארטמובסק - כך מכנים אותה ברוסיה - והצליחו 'לשחרר' אותה מידי הנאצים האוקראינים.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הגיב לעומת זאת בזלזול כלפי ה'הישג' הרוסי, ואמר כי בחמוט נהרסה כליל כך שרוסיה לא הרוויחה שום דבר מהכיבוש של העיר, וכדי להשיג את השליטה על עיי החרבות הללו שילמה רוסיה במחיר חסר תקדים של "יותר ממאה אלף לוחמים שלא יחזרו".

ביידן הדגיש שהוא מתכוון למספר שכולל את האבדות שנרשמו הן בצבא רוסיה והן בקבוצת שכירי החרב כוח וגנר. ההערכה שנתן מתייחסת ככל הנראה גם לפצועים שנשארו בחיים, אבל לא יוכלו לחזור לשדה הקרב.

שעות לאחר שנשיא אוקראינה זלנסקי פרסם את ההודעה שלו שבה הודה כי בחמוט נהרסה כליל, ובעצם אישר שהיא נכבשה כולה על ידי רוסיה, התפרסמה הודעה מכיוונה של סגנית שר ההגנה של אוקראינה, חנה מליאר, שבשבועות האחרונים החלו לפרסם הצהרות רבות בשם הממשל האוקראיני. לדבריה כוחות אוקראינים הצליחו לכתר חלק מהעיר בחמוט. לא נמסרו פרטים נוספים אודות הכיתור.

הבוס של וגנר יבגני פריגוז'ין אמר ל-420,000 העוקבים שלו בטלגרם בהודעה קולית שפרסם: "אין חייל אוקראיני אחד בבחמוט, מהסיבה שהפסקנו לקחת שבויים", הכריז. "יש מספר עצום של גופות של הצבא האוקראיני. בחמוט נכבשה לחלוטין לאורך כל גבולותיה, עד הסנטימטר האחרון. זלנסקי כמו המנהיגים הצבאיים שלנו, פשוט לא מודע למה שקורה בשטח".

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום