מבזקים +
תל אביב 30°c
באר שבע 33°c
חיפה 29°c
ירושלים 30°c
בית שמש 30°c
בני ברק 31°c
אשדוד 30°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 30°c
באר שבע 33°c
חיפה 29°c
ירושלים 30°c
בית שמש 30°c
בני ברק 31°c
אשדוד 30°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

סערה בעולם הערבי בעקבות עלייתו של בן גביר להר הבית

בעולם הערבי גינו בחריפות את עלייתו של בן גביר להר הבית. סעודיה: "פרובוקציה המופנית לרגשותיהם של המוסלמים בעולם". מצרים: "צעד פרובוקטיבי שכזה נוגד את האחריות המוטלת על בעלי תפקידים רשמיים"

סערה בעולם הערבי בעקבות עלייתו של בן גביר להר הבית
בן גביר בהר הבית צילום: מנהלת הר הבית

סערה בעולם הערבי לאחר עלייתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הבוקר (ראשון) להר הבית.

משרד החוץ של סעודיה גינה את עלייתו של בן גביר להר הבית ובהודעה מטעם המשרד גינו את "הסתערות הבכיר הישראלי על מסגד אלאקצא".

עוד נמסר מטעם משרד החוץ הסעודי: "שיטות אלו מהוות הפרה בוטה של הנורמות והאמנות הבינ"ל, ופרובוקציה המופנית לרגשותיהם של המוסלמים בעולם. המשרד מטיל את האחריות המלאה בעניין על כוחות הכיבוש הישראליים". 

משרד החוץ הירדני פרסם גם הודעת גינוי חריפה: "ירדן מגנה באופן החריף ביותר את עלייתו של בן גביר לחראם אל-שריף תחת השמירה של כוחות הכיבוש הישראלי", נכתב.

מצרים גינתה אף היא את עליית השר בן גביר להר הבית: "מצרים מגנה את הסתערותו של השר הישראלי על מסגד אל-אקצא כשהוא מלווה בקבוצה של גורמים קיצוניים, ומדגישה כי צעד פרובוקטיבי שכזה נוגד את האחריות המוטלת על בעלי תפקידים רשמיים". 

דוברו של יושב ראש הרשות הפלסטינית, נביל אבו רדינה, תקף כניסתו של בן גביר להר הבית בפעם השנייה ואמר כי זאת תוקפנות בוטה נגד המסגד ויהיו לה השלכות מסוכנות.

אבו רדינה הוסיף: "אנחנו מגנים ודוחים את ניסיונות בן גביר וקיצוניים אחרים לשנות את המצב הקיים במסגד אלאקסא, הניסיונות האלו ייכשלו והעם הפלסטיני יארב להם".

עוד אמר אבו רדינה: "כניסתו של בן גביר בשעה מוקדמת כמו הגנבים לחצר המסגד לא ישנה את המציאות ולא תכפה ריבונות ישראלית על המסגד. אבו רדינה קרא לממשל האמריקני לפעול בדחיפות משום שפגיעה במסגד אלאקסא הוא משחק באש וידחוף את האזור למלחמת דת שתפגע בכולם.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום