מבזקים +
תל אביב 26°c
באר שבע 29°c
חיפה 24°c
ירושלים 27°c
בית שמש 30°c
בני ברק 31°c
אשדוד 27°c
י"ג תשרי התשפ"ה | 15.10.2024
תל אביב 26°c
באר שבע 29°c
חיפה 24°c
ירושלים 27°c
בית שמש 30°c
בני ברק 31°c
אשדוד 27°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

זה נגמר: רשת המאפיות קורסת ומסתבכת בחובות של מיליונים

קבוצת מאפיית שיפון, שמפעילה את הרשתות האופה מבגדד ומאפיית שיפון, הגישה לבית המשפט המחוזי בירושלים בקשה להקפאת הליכים ומינוי נאמן זמני לאחר שנקלעה לחובות של עשרות מיליונים | בית המשפט נעתר לבקשה והוציא צו ארעי האוסר על נושי הרשת והקבוצה לנקוט בפעולות לגביה או להפריע למהלך העסקים התקין של עסקי הקבוצה

זה נגמר: רשת המאפיות קורסת ומסתבכת בחובות של מיליונים
חלות. אילוסטרציה צילום: באדיבות המצלם

לאחר שרשת המאפיות "האופה מבגדד", ביקשה אתמול (חמישי) מבית המשפט צו הקפאת הליכים, נעתר השופט אביגדור דורות מבית המשפט המחוזי בירושלים לבקשת קבוצת שיפון, והוציא צו ארעי האוסר על נושי הרשת והקבוצה לנקוט בפעולות לגביה או להפריע למהלך העסקים התקין של עסקי הקבוצה, כך פורסם היום ב'ynet'.

בנוסף, קבע השופט דיון בבקשת הרשת לקבלת צו הקפאת הליכים ליום ראשון הקרוב. בתוך כך נודע כי הוצבה ביממה האחרונה שמירה באתרי החברות על מנת למנוע ביזה.

קבוצת שיפון הגישה את הבקשה לצו הקפאת הליכים ומינוי נאמן לרשת, לאחר שצברה חובות של כ-62 מיליון שקל. 

ב'ynet' מפרטים כי הקבוצה הינה אשכול חברות ותיק, הפועלות בענף המזון וברשותן רשת מאפיות. הרשת מעסיקה כ-300 עובדים, יש בבעלותה שלושה עשר סניפים ברחבי הארץ ושבעה סניפים בזכיינות, חלקם תחת המותג המוכר "האופה מבגדד", והיא מספקת מוצרים גם למוסדות ולחברת וולט. יש להדגיש כי הסניפים תחת זכיינות לא היו קשורים לבקשה ואינם מצויים בקשיים.

בעלות השליטה בקבוצת שיפון (שרכשה את רשת האופה מבגדד) הן נעמה ימין ושרלי אלון. הבקשה הוגשה על ידי החברות מאפיית ש.י.פ.ו.ן. פלוס השקעות, מאפיית שיפון שיר ומאפיית שיפון פלוס.

במסגרת הבקשה שהגישה הרשת, באמצעות עוה"ד נדב לב ואביחי אליהו ממשרד נדב לב, נטען כי "לאחרונה, קבוצת החברות נקלעה לקשיים תזרימים קשים כאשר המערכת הבנקאית החלה בהחזרת צ'קים של החברות וספקיהן של החברות צמצמו במידה רבה את היקפי האשראי.

"יובהר, כי בקשה זו מוגשת בבהילות, בין היתר, מתוך אחריות החברות ובעלי המניות כלפי לקוחותיה, ספקיה ועובדיה, שכן, עיסוקה המרכזי של החברה הוא בהפעלת רשת מאפיות הפועלת ברחבי הארץ, ובפרט לקוחותיה באזור יו"ש, להם משמשת החברה כמאפיה אזורית מרחבית המעניקה שירות לכלל תושביו, כמו גם דאגה לעובדי החברה ובני משפחתם אשר פעילות החברה היא מטה לחמם. 

"בעלות המניות והנהלת החברה הגיעו למסקנה, כי בשל הגרעון המצטבר ונוכח מצב הדברים והקושי התזרימי, החברות אינן יכולות להמשיך עוד בפעילות עסקית רגילה והן נזקקות לעזרתו של בית המשפט כדי לנסות להביא לשיקומן, באמצעות מינויו של נאמן זמני".

בחדרי חרדים

 צבע אדום

art