סערת ענק | המגישה הסיתה נגד החרדים: "מוצצים לנו את הדם"

מגישה בערוץ 12 התבטאה באנטישמיות קשה נגד החרדים על רקע סערת הכספים הקואליציוניים ואמרה כי הם "מוצצים לנו את הדם". היועץ ברק סרי שישב באולפן מחה, אך אחרים קיבלו את הדברים בשלוות נפש | גינויים ברשת ובמערכת הפוליטית | "מזכיר תקופות אפלות במזרח אירופה"

מאיר גלבוע | תקשורת 19.5.2023 | 14:05

ברק סרי ואבי בניהו באולפן ערוץ 12 | צילום: מסך ערוץ 12

המגישה ואשת התקשורת גלית גוטמן עוררה סערת ענק הבוקר (שישי) כאשר בהתייחסה לסוגיית הכספים הקואליציוניים וסאגת קרן הארנונה היא אמרה במהלך התוכנית אותה היא מגישה יחד עם העיתונאי יואב לימור, כי החרדים "מוצצים לנו את הדם".

"כמה נטל יכולים לשים על שליש מהמדינה כדי להחזיק בסוף את כל החרדים האלה שמוצצים לנו את הדם", אמרה גוטמן. "אין לזה מילה אחרת, אתם כולכם נורא מנומסים פה", הוסיפה. "הם איבדו כל בושה, מוצצים לנו את הדם, חולבים אותנו", המשיכה וחזרה על דבריה.

האמירה של גוטמן עוררה סערת ענק ורבים זעמו לנוכח העובדה כי מלבד היועץ ברק סרי שישב באולפן ומחה על דבריה, שאר יושבי הפאנל שתקו לנוכח האמירות הקשות ולא פצו פה. בין יושבי האולפן ששמעו את הדברים וקיבלו אותם בשלוות נפש נמנים יועצי התקשורת אבי בניהו ורני רהב.

"אמירה קשה מאוד" מחה היועץ ברק סרי על דבריה. "כמו שלא היינו רוצים שיגידו על ציבורים כאלה או אחרים 'מוצצים את הדם', כך גם על החרדים". בתגובה הטיחה בו גב' גוטמן: "יש לך יותר מדי מצביעים חרדים מאשדוד, אז לפחות תדבר על זה", כשהיא מתייחסת לריצתו של סרי לראשות העיר אשדוד.

הפרשן ישראל כהן תקף את דבריה המסיתים של גוטמן: "ההסתה נגד החרדים שוברת שיאים! גלית גוטמן מאשימה את המגזר החרדי ש'מוצצים לנו את הדם'. לי זה מזכיר תקופות אפלות של החיים היהודיים במזרח אירופה. מעניין אילו תגובות הייתה מקבלת לו הייתה מדברת כך על אתיופים, רוסים, ערבים או כל מיעוט אחר. נורא!".

ח"כ בועז ביסמוט הגיב: "עבדתי שנים ארוכות כעיתונאי בפריז. אילו שדרן בצרפת היה אומר את האמירות המסיתות והדוחות האלה, כעיתונאי הייתי מדווח על שדרן אנטישמי. מי שלא מסוגל לרסן את פיו, מוזמן להחליף מקצוע. במדינה היהודית מכבדים כל יהודי!".

יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ יצחק פינדרוס הגיב: "אפילו בלייבור בבריטניה הרחיקו חבר פרלמנט שקרה ל'יהודים התלמודיים' מוצצי דם. גם הם מבינים שהז'רגון של גבלס פסול לשימוש תמיד ובכל מצב לא אגיע לאולפני חדשות 12 עד שההסתה המתועבת הזו תטופל".

שר התקשורת שלמה קרעי: "בחשכת ימי הביניים, כשגויים אנטישמיים הטיחו ביהודים אמירות כאלו, אמרנו: ככה זה- עשו שונא ליעקב. אבל כאן בישראל? יהודייה? בריש גלי? לא יודע מי זו האישה הזו, אבל האמירות שלה הן פסאודו אנטישמיות, מבישות ולא ראויות לבמה תקשורתית. עם קמצוץ אתיקה עיתונאית, מצופה מערוץ 12 להשעותה לאלתר".

העיתונאי אבי רבינא צייץ: "גלית גוטמן הצבועה והמנותקת מכריזה כי "החרדים מוצצים את הדם". אותה גברת תטיף על "הרצח הבא שכבר בפתח" בגלל פייק טוקבקיסט מימין, בזמן שהיא מסיתה כמו אחרון הטוקבקיסטים".

איש התקשורת אבי גרינצייג כתב: "כל שעה שגלית גוטמן נשארת בתפקיד ולא עפה על טיל אחרי שקראה למיליון ורבע אזרחים "מוצצי דם" היא שעה מבוזבזת. קישטה, אנטישמית דוחה".

העיתונאי והפרשן ישי כהן תהה האם ראש הממשלה יתייחס לעניין: "מעניין כמה זמן ייקח לבנימין נתניהו לגנות את ההסתה נגד הציבור החרדי. הסתה אנטישמית. כמה זמן הוא עוד ישתוק? האם החרדים טובים עבורו רק כדי להקים ממשלה ולשמור לו על השלטון?".

השר יואב בן צור בתגובה לדברי ההסתה שנאמרו בערוץ 12: "כעם שעבר אלפי שנות של מסע רדיפה עם תלאות וגזירות רק על עצם היותו יהודי, אסור לנו לתת לחילוקי דעות בינינו להוביל לשיח של שנאה בתוכנו. חרדים, חילונים, דתיים, כולנו אחים, כולנו יהודים. אני קורא לרשות השנייה לגנות את האמירה הגזענית שנאמרה בשידור בערוץ 12 נגד המגזר החרדי".

שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש הגיב: "בימים לא פשוטים, כשהחברה שלנו במתח עצום והרוחות סוערות, יש מי שבוחר לשפוך שמן למדורה על ידי הסתה פרועה ומסוכנת. אם לא נשים את הקו האדום, כאן ועכשיו, אנו חלילה עלולים להגיע למעשי אלימות כלפי חובשי כיפה, וכבר ראינו דברים כאלו בעבר. אני קורא למנהיגי הציבור החילוני, גנץ, לפיד, מיכאלי וליברמן, תעצרו את פרץ ההסתה לפני שיהיה מאוחר מידי".

ח"כ ארז מלול (ש"ס): "הביטויים הקשים של גלית גוטמן האשימה את המגזר החרדי ש'מוצצים לנו את הדם', חייבים להוקיע ולגנות אותם מכל גווני הקשת. אילו הדברים היו נאמרים על אתיופים, רוסים, ערבים או כל מיעוט אחר, הייתה קמה כאן קול זעקה ומחאה. צביעות".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום