מבזקים +
תל אביב 26°c
באר שבע 29°c
חיפה 24°c
ירושלים 27°c
בית שמש 30°c
בני ברק 31°c
אשדוד 27°c
י"ג תשרי התשפ"ה | 15.10.2024
תל אביב 26°c
באר שבע 29°c
חיפה 24°c
ירושלים 27°c
בית שמש 30°c
בני ברק 31°c
אשדוד 27°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

ביבשה ובים: BMW החלה לייצר סירות חשמליות

המהפכה החשמלית מגיעה לפני הים. BMW הולכת על המים בעזרת כוח החשמל

ביבשה ובים: BMW החלה לייצר סירות חשמליות
סירת רחפת חשמלית של BMW. צילום: BMW

יצרני הרכב האירופים להוטים להוכיח לעולם שגם להם יש מכוניות חשמליות, אבל יצרני רכבי היוקרה הם הלהוטים מכולם, מכיוון שמי שהפרוטה מצויה בכיסו הוא הראשון שנוהג לאמץ את הטכנולוגיות החדשות וכמובן שגם לשלם עליהן בעין יפה. אבל מה קונים מי שיש להם כבר הכול? התשובה של ב.מ.וו לשאלה מרתקת זו היא "רחפת" – ועוד אחת חשמלית.

לכן היצרנית מציגה בקאן שבצרפת אב טיפוס מיוחד של רחפת, שהיא למעשה כלי שיט אשר מסוגל להתרומם מעל פני המים כאשר הוא מגיע למהירות גבוהה. הרחפת של ב.מ.וו אשר תוכננה בשיתוף עם יצרנית כלי השיט TYDE אינה רחפת רגילה: ראשית, היא חשמלית ושנית היא מהודרת במיוחד: כדי להניע את הרחפת, ב.מ.וו עושה שימוש בלא פחות משש סוללות של המכונית החשמלית הקטנה של היצרנית: ה i3- והסוללות הללו מניעות צמד מנועים , חשמליים כמובן, בהספק של 100 קילוואט. המהירות המרבית בה הרחפת של ב.מ.וו נעה מעל המים היא 55 קילומטרים לשעה וטווח השיט שלה הוא 100 קילומטרים.

טווח שיט זה אומנם אינו נשמע כמו מרחק רציני עבור כלי שיט אך בל נשכח שהרחפת של ב.מ.וו אינה מיועדת לנוע בין יבשות אלא לשמש כחדר ישיבות צף אשר נע בין ערי נמל באירופה. כדי להפעיל את המערכות השונות של הרחפת, ב.מ.וו ציידה את כלי השיט במערכות הפעלה אשר לקוחות ישירות מדגמי ב.מ.וו הבכירים ולכן השליטה נעשית באמצעות מסך מגע בגודל 32 אינץ' וברזולוציית 6 K.

בחדרי חרדים

 צבע אדום

art