מבזקים +
תל אביב 26°c
באר שבע 29°c
חיפה 24°c
ירושלים 27°c
בית שמש 30°c
בני ברק 31°c
אשדוד 27°c
י"ג תשרי התשפ"ה | 15.10.2024
תל אביב 26°c
באר שבע 29°c
חיפה 24°c
ירושלים 27°c
בית שמש 30°c
בני ברק 31°c
אשדוד 27°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

"עקיצה שהיא כמו כוויה": זה מה שנמצא בפארקים ברחבי הארץ

המשרד להגנת הסביבה ורשות הטבע והגנים ניטרו אזורים נרחבים מצפון הארץ לדרומה. המטרה להגביר את המודעות של הרשויות המקומיות להימצאות נמלת האש הקטנה בשטחים הציבוריים ולטיפול הנדרש

"עקיצה שהיא כמו כוויה": זה מה שנמצא בפארקים ברחבי הארץ
נמלת האש צילום: אלון בר, המשרד להגנת הסביבה

הימים מתארכים ומתחממים, ורבים יוצאים לפארקים ולשטחים הציבוריים לבלות. לא פעם קורה שנעקצים בגינה, ולא יודעים את הסיבה. אם חשתם בעקיצה קטנה וצורבת כמו כוויה, ולא הצלחתם לראות את גורם העקיצה, נמלת האש הקטנה יכולה להיות הסיבה.

המשרד להגנת הסביבה ורשות הטבע והגנים, בשיתוף הרשויות המקומיות, השלימו פעילות ארצית נרחבת לניטור נמלת האש הקטנה בשטחים ציבוריים. פעילות הניטור נמשכה יומיים ונפרסה על פני אזורים נרחבים מקריית שמונה, ירושלים ועד לאילת. פעילות זו נועדה להעלות את מודעות הציבור והרשויות המקומיות להימצאות נמלת האש הקטנה בשטחים הציבוריים. 

נמלת האש/אלון בר, המשרד להגנת הסביבה

ברשויות שבהן בוצעה הפעילות: 

אילת

בית שמש

דימונה

הרצלייה

זיכרון יעקב

חיפה

ירוחם

ירושלים

כרמיאל

מבשרת ציון

מודיעין

מועצה אזורית גליל עליון

נתניה

קריית שמונה

ראשון לציון

רמלה

רמת השרון

רעננה

תל אביב.

הפעילות כללה ניטור מוקדי קינון וההתבססות של נמלת האש הקטנה בשטחים הציבוריים. מדובר בפעולה משלימה לתמיכה הכספית שהמשרד להגנת הסביבה העביר לכמה רשויות בכל הארץ שזכו במסגרת קול קורא שכלל תמיכה בפעולות ניטור, מניעה והדברה של נמלת האש הקטנה. כל זאת כדי לסייע לרשות המקומית לייצר תוכנית ניטור, מניעה והדברה בליווי מקצועי של צוות מזיקים והדברה במשרד להגנת הסביבה.

בפעילות הניטור בשטחים הציבוריים השתתפו עשרים אנשי צוות מזיקים והדברה מטעם המשרד להגנת הסביבה, בהם גם פקחי מזיקים מהיחידה הסביבתית של רשות הטבע והגנים. הצוות ביצע ניטור שיטתי בעזרת פיזור ותיעוד במערכת ניטור GIS מקוונת של פיתיונות מבוססים חמאת בוטנים באזור הפיקוח המופקד תחתם. הממצאים שהתקבלו הובאו לידיעת הרשויות ומפורסמים לידיעת הציבור.

כיצד תמנעו את חדירה והתבססות של נמלת האש הקטנה בגינות פרטיות? בדקו את העציצים והשתילים שאתם מביאים הביתה. המשרד מפרסם מפה מקוונת עם ממצאי ניטור נמלת האש הקטנה במשתלות.

בחדרי חרדים

 צבע אדום

art