מבזקים +
תל אביב 26°c
באר שבע 23°c
חיפה 24°c
ירושלים 26°c
בית שמש 26°c
בני ברק 27°c
אשדוד 26°c
כ"ו אלול התשפ"ד | 29.09.2024
תל אביב 26°c
באר שבע 23°c
חיפה 24°c
ירושלים 26°c
בית שמש 26°c
בני ברק 27°c
אשדוד 26°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

צרפת: שלוש שנות מאסר לנשיא לשעבר בתיק האזנות סתר

בית המשפט בצרפת גזר שלוש שנות מאסר על הנשיא לשעבר סרקוזי מתוכן שנתיים על תנאי ושנה אחת בפועל. אך הנשיא לא ייכנס לכלא בפועל, אלא יסתובב עם צמיד אלקטרוני. האיש בן ה-68, שכיהן קדנציה אחת מ-2007 עד 2012, הסתבך בצרות משפטיות מאז שעזב את תפקידו

צרפת: שלוש שנות מאסר לנשיא לשעבר בתיק האזנות סתר
ניקולאי סרקוזי צילום: צילום מסך

בית משפט בפריז דחה היום (רביעי) את הערעור של נשיא צרפת לשעבר ניקולא סרקוזי לבטל את הרשעתו בשחיתות. בית המשפט אישר את האיסור על סרקוזי לשרת בתפקיד ציבורי ונתן לו עונש מאסר על תנאי, אך קבע שעליו לענוד תג אלקטרוני במקום להיכנס לכלא. בית המשפט הודיע שסרקוזי יכול לענוד את הצמיד האלקטרוני במקום להיכנס לכלא למשך השנה.

האיש בן ה-68, שכיהן קדנציה אחת מ-2007 עד 2012, הסתבך בצרות משפטיות מאז שעזב את תפקידו. סרקוזי הורשע בשנת 2021 בגין שחיתות והשפעה אסורה ונידון לשלוש שנות מאסר. הוא הורשע במתן שוחד לשופט בתמורה למידע על חקירה של עבירות כספיות במפלגתו.

הוא עשה זאת בכך שהציע לעזור לשופט גילברט אזיברט להשיג תפקיד יועץ משפטי בשכר טוב בנסיכות מונקו. התיק של התביעה נשען על שיחות בין סרקוזי לעורך דינו לשעבר, תיירי הרצוג. המקרה מכונה "תיק האזנות סתר" בצרפת מכיוון שהחוקרים האזינו לשיחות טלפון בין הנשיא להרצוג ב-2013 וב-2014.

בשבוע שעבר, משרד התובע הפיננסי הלאומי הצרפתי, קבע לאחר חקירה בת עשור, כי ב-2007 קיבל סרקוזי מימון לא חוקי של מיליונים מממשלתו של מנהיג לוב המנוח מועמר קדאפי, הוא יעמוד על כך לדין. בנוסף סרקוזי יתמודד בנובמבר השנה בתיק המכונה ביגמליון, שבו נגזר עליו שנת מאסר, הוא ערער על כך ובנובמבר יינתן גזר הדין.

סרקוזי הוא הנשיא השני בהיסטוריה המודרנית של צרפת שהורשע בפשע. ובכל זאת, הפוליטיקאי השמרני נהנה מתמיכה מהימין הצרפתי ושומר על השפעה ניכרת.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום