מרדכי הלפרין: באופן חמור, משפחת קוגן בישראל לא עודכנה לא מהמוסד ולא ממשרד החוץ ולמעשה מאף גוף ממשלתי כלשהו על מה שהתרחש עם צבי - אלא שמעה על כך מהתקשורת. כעת חוברו עם החמ"ל במשרד החוץ.
נחשף: התוכנית המלאה שתשנה את התחבורה בירושלים
פרויקט הארכת תוואי הרכבת המהירה לירושלים צובר תאוצה: משרד התחבורה ורכבת ישראל חושפים היום לראשונה כיצד יראו שתי תחנות הרכבת החדשות של הקו המהיר שיוקמו במרכז הבירה
בימים אלה מקודמת תכנית רחבת היקף להארכת הקו המהיר לירושלים כך שיגיע עד מרכז העיר. הקו יכלול שתי תחנות רכבת חדשות, בהמשך לתוואי התת-קרקעי, מתחנת יצחק נבון. בעתיד מתוכנן הקו להגיע עד מלחה. הפרויקט נמצא בשלבי תכנון ואישור מתקדמים, והעבודות צפויות להתחיל בקרוב.
הקו כולו יפעל במנהרה תת-קרקעית שלא תפריע לתנועה בעיר, ויכלול בניית שתי מגה-תחנות חדשות: ירושלים-מרכז וירושלים החאן.
התחנות החדשות יעוצבו כמונומנטים סביבתיים המאפיינים את מרקם החיים בירושלים. עם סיום הפרויקט, תתאפשר הפעלה של 13 רכבות בכל שעה לכל כיוון, שיסיעו כ-20 אלף נוסעים מידי שעה.
התחנה הראשונה שתיפתח היא תחנת ירושלים-מרכז, בסמוך לצומת הרחובות המלך ג'ורג ויפו. התחנות יתממשקו לקווי התחבורה הציבורית במרכז העיר ולשני קווי הרכבת הקלה, הקו האדום הקיים, והקו הכחול המתוכנן לפעול עוד לפני סוף העשור.
תחנת ירושלים-מרכז תאפשר לנוסעים המגיעים מחוץ לעיר ברכבת להמשיך ישירות למרכז העיר ירושלים, ללא צורך ביציאה מתחנת יצחק נבון ומעבר לרכבת הקלה או לאוטובוס, ולהגיע תוך דקות ספורות למרכזי העסקים ואזורי הבילוי של שוק מחנה יהודה ורחוב יפו, ולשכונת מאה שערים, כיכר הדווידקה ולעיר העתיקה והכותל המערבי.
הדמייה - קרדיט: פלג אדריכלים.התחנה הבאה שתוקם היא תחנת החאן, הסמוכה למוקדי תיירות כמו גן הפעמון, מתחם התחנה הישנה ותיאטרון הקרון המחודש. התחנה תקושר בשבילי הליכה קצרים ונוחים אל העיר העתיקה, עם קישוריות מיטבית לכלל אמצעי התחבורה. רחבת הכניסה למבנה התחנה תשמש כשער כניסה מרכזי לצירי התיירות והתרבות באזור, ותאפשר שהייה ותצפית למרחב החדש שייבנה וגישה למבנה התחנה ההיסטורי.
יצוין כי מאז החל לפעול הקו המהיר לירושלים בשנת 2018, בוצעו בו 15 מיליון נסיעות. הקו המהיר לירושלים פועל בימים ראשון עד חמישי 24 שעות ביממה (למעט בלילה שבין ימי שלישי ורביעי בו מתבצעות עבודות חיוניות במנהרות) בתדירות של שתי רכבות בשעה עד חצות ולאחר חצות בתדירות של רכבת אחת בכל שעה. בימי שישי ומוצאי שבת פועל הקו בהתאם לזמני כניסת השבת.
פרויקט תחנות ירושלים מצטרף לפרויקטים חשובים נוספים המקודמים כיום, שנועדו לקלוט את הגידול המואץ הצפוי במספר הנסיעות, מכ-70 מיליון נסיעות בשנת 2019, עד מעל 100 מיליון נסיעות בשנת 2025, ועד 300 מיליון נסיעות הצפויות בשנת 2040. בין הפרויקטים המקודמים בימים אלה: המסילה הרביעית באיילון, המסילה המזרחית ומסילת 431. פרויקטים אלה יאפשרו לרכבת ישראל להגדיל את תדירות הנסיעות ולהרחיב את רשת המסילות לאזורים חדשים.