מבזקים +
תל אביב 28°c
באר שבע 30°c
חיפה 28°c
ירושלים 28°c
בית שמש 28°c
בני ברק 35°c
אשדוד 28°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 28°c
באר שבע 30°c
חיפה 28°c
ירושלים 28°c
בית שמש 28°c
בני ברק 35°c
אשדוד 28°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

הנשיא לשעבר: "הזהרתי את גנץ, נתניהו שקרן"

הנשיא לשעבר ריבלין הוקלט כשהוא טוען כי בימי המו"מ להקמת ממשלת נתניהו - גנץ, הוא הזהיר את גנץ כי אף מילה מההסכם לא תקוים: "קיבלתי מראש הממשלה דף ריק עם חתימה, הוא אמר 'תביא שותף, מה שהוא רוצה שיכתוב, אני מתחייב לבצע הכול'", סיפר ריבלין

הנשיא לשעבר: "הזהרתי את גנץ, נתניהו שקרן"
בנימין נתניהו וראובן ריבלין צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

נשיא המדינה ראובן (רובי) הוקלט כשהוא טוען כי במהלך המו"מ להקמת הממשלה ה-35, ממשלת נתניהו-גנץ, הוא הזהיר את גנץ כי "אף מילה לא תקוים" מההסכם בין השניים. ההקלטות פורסמו בכאן חדשות.

כזכור, הממשלה ה- 35 הוקמה בתיווך ישיר של נשיא המדינה דאז רובי ריבלין. אך היא התפרקה כעבור שנה, והובילה למתח שנמשך עד לימים אלו בין נתניהו לגנץ.

בהקלטה נשמע ריבלין אומר: "אני קיבלתי מראש ממשלה שאני נתתי לו את המנדט להקים ממשלה, למרות שהוא לא כל כך רצה שאני אהיה נשיא, דף ריק עם חתימה שהוא אמר - תביא לי שותף, מה שהוא רוצה שיכתוב, אני מתחייב את הכול לבצע", אמר.

ריבלין הוסיף: "אמרתי לגנץ אחרי החתימה עם נתניהו על ממשלת אחדות, מי שחתם פה - אף מילה לא תקוים".

עוד הוסיף, "הבאתי ואכן בסוף נחתם המסמך, רק אני אמרתי – שמע, קודם כל ברוכה יוזמתכם שהבאתם לנו מצב שבו יש ממשלה ואין לנו צורך ללכת לבחירות נוספות ומיותרות, אבל דע לך, שלא תהיה לך שום אי הבנה, מי שחתם פה את כל הדף הריק ואתה מילאת אותו – אף מילה לא תקוים".

הנשיא לשעבר ריבלין הסביר את ההסכם שהוא תיווך לחתימתו: "נתניהו חתם בקצהו של דף ריק והתחייב למלא כל בקשה של גנץ – גנץ נעתר, אבל ריבלין עצמו, לדבריו – הזהיר את גנץ שנתניהו לא יקיים אף הבטחה".

מהליכוד מסרו על התיאור של ריבלין "לא היה ולא נברא".

מלשכתו של גנץ נמסר: "האירוע המתואר לא זכור לנו. העובדות בשטח הן שהמשא ומתן הקואליציוני ארך למעלה מחודש, לא בדיוק דף חלק. כך או כך - גנץ לא נכנס לממשלה בשביל נתניהו, אלא למרות נתניהו". מטעמו של ריבלין לא נמסרה תגובה.

יצוין כי את הדברים אמר הנשיא לשעבר בשיחה עם חניכי המדרשה למנהיגות עין פרת – שבה ניסה להסביר לחניכים את הסיבות לחוסר האמון במערכת הפוליטית, שבעטיין קשה לנהל את המשא ומתן לגבי הרפורמה המשפטית.

ריבלין התייחס גם לסערת הרפורמה המשפטית ואמר: "אני רואה בחומרה רבה את ההקצנה השבטית בתוך המערכת שבה רואים אנשים בקבוצות את עצמם יותר חשובים מהמדינה. נדמה לי שרבים שבחרו ב-64 שהם הממשלה החוקית בישראל - לא מסכימים כל כך שלא יהיה להם את המגן כשהם יהיו באופוזיציה".

רבים מבוחרי הקואליציה, לטענת ריבלין, אינם נמנים על תומכי הרפורמה. דבר שקשור לדבריו, לכך שראש הממשלה נתניהו נוהג שלא לקיים הבטחות.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום