מבזקים +
תל אביב 23°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 23°c
בית שמש 23°c
בני ברק 33°c
אשדוד 23°c
כ"ה אלול התשפ"ד | 28.09.2024
תל אביב 23°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 23°c
בית שמש 23°c
בני ברק 33°c
אשדוד 23°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

הפלסטינים טוענים: ירי הרקטה - "תקלה טכנית"

יממה לאחר שהוכרזה הפסקת אש בין ישראל לג'יהאד האסלאמי, אזעקות צבע אדום הפרו את השלווה בעוטף עזה. דובר צה"ל: "זוהה שיגור אחד משטח רצועת עזה לשטח ישראל שנפל בשטח פתוח" | בג'יהאד האסלאמי מבהירים שמדובר בתקלה טכנית וכי הם מחויבים להפסקת האש | צה"ל תקף עמדות של חמאס

הפלסטינים טוענים: ירי הרקטה - "תקלה טכנית"
מבצע מגן וחץ צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

כמעט יממה לאחר שהפסקת האש עם הג'יאהד האסלאמי נכנסה לתקופה, אזעקה נשמעה אחר הצהריים (ראשון) בכמה יישובים בעוטף עזה ובאזור התעשייה אשקלון. תושבים דיווחו על שמיעת פיצוצים. לפחות רקטה אחת נורתה מהרצועה וככל הנראה נפלה בשטח פתוח. בתגובה טנקים של צה"ל תקפו לפני זמן קצר שתי עמדות צבאיות של ארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה.

גורם בחמ"ל הפלגים הפלסטינים אמר לאל-ג'זירה כי הירי הרקטי בוצע בעקבות תקלה טכנית. "אנחנו מחויבים להפסקת אש", אמר הגורם. בישראל דנים בשעות אלו כיצד להגיב לירי הרקטה.

דובר צה"ל מסר כי "זוהה שיגור אחד משטח רצועת עזה לשטח ישראל שנפל בשטח פתוח. לא שוגרו מיירטים על פי מדיניות".

אתמול מסרה לשכת רה"מ כי ראש המל"ל הודה לנשיא מצרים על הפסקת האש. "הובהר כי היענות ישראל ליוזמה המצרית משמעותה "שקט ייענה בשקט", ואם ישראל תותקף או תאויים, היא תוסיף לעשות כל מה שהיא צריכה לעשות על מנת להגן על עצמה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה לסיום מבצע "מגן וחץ" ואמר: "שינינו את המשוואה".

נתניהו הוסיף: "בירכתי אתמול את הרמטכ"ל ואת ראש השב"כ גם כן בשתי מילים - Well done. הביצוע אכן היה מושלם. בהפתעה מוחלטת וביוזמה מתמשכת סיכלנו את כל צמרת הג'יהאד האיסלאמי בעזה, השמדנו 17 מפקדות של הג'יהאד, חיסלנו עשרות מחבלים, פגענו במצבורי רקטות וטילים, סיכלנו חוליות נ"ט ועוד"

לדבריו, "במשך חודשים מאז הקמת הממשלה אני חוזר ואומר: מי שמנסה לפגוע בנו דמו בראשו. אויבי ישראל בעזה ולא בעזה יודעים שאנחנו נגיע בכל עת".

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום