מבזקים +
תל אביב 26°c
באר שבע 23°c
חיפה 24°c
ירושלים 26°c
בית שמש 26°c
בני ברק 27°c
אשדוד 26°c
כ"ו אלול התשפ"ד | 29.09.2024
תל אביב 26°c
באר שבע 23°c
חיפה 24°c
ירושלים 26°c
בית שמש 26°c
בני ברק 27°c
אשדוד 26°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

דיווח: ביקור של המלך צ'ארלס בישראל על הפרק

המלך צ'ארלס אמור לבקר בקניה - שם הפכה אמו למלכה - במטרה לשים את חבר העמים במרכז שלטונו. וגם ביקור בישראל עומד על הפרק | איום הטילים מעזה היה מכשול לקביעת תאריך לביקור בישראל

דיווח: ביקור של המלך צ'ארלס בישראל על הפרק
חגיגות ההכתרה של המלך צילום: The Royal Family

המלך צ'ארלס מתכנן לצאת לביקור בקניה בהמשך השנה, מתוך כוונה לשים את חבר העמים בלב שלטונו, הוא צפוי לנסוע למזרח אפריקה עוד לפני ביקור בצרפת שנזנח במרץ האחרון בגלל חשש ביטחוני בגין ההפגנות נגד חוק הפנסיה.

הביקור בקניה חשוב למלך, שם הפכה אמו למלכה בגיל 25, לאחר מות אביה, המלך ג'ורג' השישי, בפברואר 1952. "הוד מלכותו יודע שהיחסים ישתנו בין משפחת המלוכה לבין הממלכות ושאר מדינות חבר העמים, אבל מעוניין לשמר ולהגן על הערכים המשותפים" אמר מקורב למלך ל'דיילי מייל'.

את הביקור הרשמי הראשון בתקופת שלטונו דחתה ממשלת צרפת על רקע מהומות נרחבות בתגובה לתוכניותיו של עמנואל מקרון להעלות את גיל הפנסיה. בסופו של דבר, המלך והמלכה קמילה הגיעו לגרמניה.

ה'דיילי מייל' דיווח עוד, כי המלך אותת על רצונו לבקר בישראל. לורד פולק, שהיה מנהל ידידי ישראל השמרנים במשך יותר מ-25 שנה, אמר: "אין ספק שצ'ארלס יהיה זה שישבור את הדפוס הזה, ההכנה נעשית על ידי הצוות שלו כדי לסלול את הדרך לביקור הזה". ההכנות המוקדמות להפוך למלך הבריטי הראשון שמבקר במדינה בעיצומן.

סביר להניח שצ'רלאס יבקר ברשות הפלסטינית כדי להימנע מיצירת מחלוקת. המלך נסע לישראל בביקור פרטי שלוש פעמים לפני שעלה על כס המלכות, היה חשש שאם אמו המלכה המנוחה תבקר במדינה זה ירגיז את העולם הערבי, ב-2018 הנסיך וויליאם שהפך בינתיים ליורש העצר ביקר בישראל וברשות הפלסטינית.

אחד הביקורים של המלך צ'ארלס, היה בהלווית הנשיא לשעבר שמעון פרס ב-2016, אחרי ההלווייה בהר הרצל, הוא המשיך להר הזיתים. שם, בכנסיית מריה מגדלנה, קבורה סבתו, אמו של אביו פיליפ המנוח, בעלה של מלכת בריטניה לשעבר. הסבתא, אליס פון באטנברג, היתה חסידת אומות עולם לאחר שהצילה משפחה יהודית יוונית בשואה.

עוד דווח, כי הנשיא הרצוג, ידידו של צ'ארלס, מעורב באופן אישי במטרה שהמלך יבקר. מקורות אמרו לעיתון שהוא אמר לצ'ארלס שהוא מחכה לקבל את פניו בישראל, אבל איום הטילים מעזה היה 'אבן נגף' לקביעת תאריך.

לורד פולק אמר שזה "עניין של חרטה" על כך שהמלכה המנוחה מעולם לא ביקרה במדינה. מקור דיפלומטי אמר שצ'ארלס "הבהיר בשנים האחרונות שהוא לא מפחד לנסוע לישראל".

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום