מבזקים +
תל אביב 26°c
באר שבע 29°c
חיפה 24°c
ירושלים 27°c
בית שמש 30°c
בני ברק 31°c
אשדוד 27°c
י"ג תשרי התשפ"ה | 15.10.2024
תל אביב 26°c
באר שבע 29°c
חיפה 24°c
ירושלים 27°c
בית שמש 30°c
בני ברק 31°c
אשדוד 27°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

הנרצח בפיגוע בתוניס יוכר כנפגע פעולות איבה

אביאל חדד, שנרצח בפיגוע בתוניס השבוע, יוכר כנפגע פעולות איבה - כך נקבע לאחר התייעצויות שנערכו בין שר הקליטה, שר הדתות, גורמים במשרד הביטחון וסגן הרמטכ״ל. במקביל, ארונו צפוי לנחות בארץ

הנרצח בפיגוע בתוניס יוכר כנפגע פעולות איבה
רבה של טורקיה הרב חיטריק מנחם את הקהילה בטוניס צילום: באדיבות המצלם

משרד הביטחון יכיר באביאל חדד, שנרצח בפיגוע באי ג'רבה בתוניס, כנפגע פעולות איבה. כך הוחלט הלילה בהתייעצויות שנערכו בין שר הקליטה אופיר סופר, שר הדתות, מיכאל מלכיאלי, גורמים במשרד הביטחון וסגן הרמטכ"ל, אלוף אייל זמיר, כך פירסם אריאל כהנא ב"ישראל היום".

ההכרה באה למרות חוסר שיתוף פעולה של הרשויות בתוניס, שעד רגע זה לא פרסמו מידע מהימן על נסיבות התקרית שבה נרצחו בני הדודים, אביאל ובנימין חדד. יצוין כי בן הדוד, בנימין חדד, איננו אזרח ישראלי ולכן לא ניתן משפטית להכיר בו כנפגע פעולות איבה. משמעות ההכרה היא גם סמלית וגם כלכלית ומבטיחה תמיכה של הביטוח הלאומי במשפחה, בעקבות הפיגוע.

המאמצים להוצאת גופותיהם של השניים מתוניס והבאתם לקבר ישראל נתקלו בקשיים משמעותיים. הקהילה היהודית בג׳רבה, וגורמי הממשלה בארץ, בכללם המוסד, פעלו מאז הפיגוע גם לברר את נסיבותיו המדויקות של האירוע וגם כדי להביא את השניים לקבורה. בין היתר, משרד הדתות סידר מקום קבורה לאביאל ז"ל ליד קבר אימו בנתיבות.

שר החוץ אלי כהן אמר: "הלב דואב על לכתם בטרם עת של אביאל ובנימין חדד ז"ל שנרצחו בתקרית הירי הקטלנית בתוניס. אני יודע שאין ניחומים והכאב גדול. אביאל חוזר הביתה ואין מילים לנחם המשפחה. מי ייתן ולא נדע צער עוד".

היום צפוי ארונו של אביאל ז"ל לנחות בארץ וההלוויה תתקיים, טרם כניסת השבת, בנתיבות.

בחדרי חרדים

 צבע אדום

art