מבזקים +
תל אביב 26°c
באר שבע 23°c
חיפה 24°c
ירושלים 26°c
בית שמש 26°c
בני ברק 27°c
אשדוד 26°c
כ"ו אלול התשפ"ד | 29.09.2024
תל אביב 26°c
באר שבע 23°c
חיפה 24°c
ירושלים 26°c
בית שמש 26°c
בני ברק 27°c
אשדוד 26°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

עימותים אלימים בין שני הצדדים של הסכסוך בבירת סודאן

אזרחים בשכונות רבות בבירת סודאן, חרטום, נאלצו להקים סיורי שמירה כדי לאבטח את בתיהם ורכושם, לאור תופעת פריצות וביזה המשתוללות כתוצאה מההידרדרות הביטחונית. קרבות בין שני הצדדים החלו אתמול בבוקר באזורים מסוימים של עיר הבירה

עימותים אלימים בין שני הצדדים של הסכסוך בבירת סודאן
קרבות רחוב בסודאן צילום: צילום מסך

המשבר בסודן נכנס ליומו העשרים ושש, על רקע המאמצים המתמשכים לסיים את הסכסוך ולהגיע להפסקת אש קבועה. אך המצב נשאר ללא שינוי, העימותים נמשכים על רקע ההידרדרות בתנאי החיים של הפסקת מים, חשמל ואינטרנט. ערב הסעודית הודיעה כי במשא ומתן בג'דה בין הצדדים עובדים על הפסקת אש לטווח קצר.

גם צבא סודאן וגם כוחות התמיכה המהירה לא הצליחו לעמוד בהסכמי הפסקת אש החוזרים ונשנים, מלחמות הרחוב נמשכות בין הצבא לכוחות התמיכה המהירה בחרטום, כוחות התמיכה המהירה אישרו שהארמון הנשיאותי נפגע קשות.

קרבות בין שני הצדדים החלו אתמול בבוקר באזורים מסוימים של עיר הבירה, בספירה האחרונה של מספר הקורבנות חשף ארגון הבריאות העולמי כי מניין ההרוגים כתוצאה מהעימותים בסודן הגיע ל-604, כולל אזרחים. במהלך הקרבות נפצעו גם יותר מ-5,100 בני אדם, כך לפי הארגון.

בינתיים, ביזה וגניבה הפכו לנושא מרכזי של המשבר בסודאן, האו"ם גינה את הביזה של מתחם מרכזי של תוכנית המזון העולמית בבירה חרטום, והדגיש כי סוכנויות האו"ם וכל השותפים ההומניטריים שלהן מושפעים מהביזה בסודאן. האו"ם קרא לצורך להגן ולכבד עובדים במתקנים הומניטריים, כולל בתי חולים, מבלי להאשים אף גורם ספציפי.

אזרחים בשכונות רבות בבירת סודאן, חרטום, נאלצו להקים ארגון שמירה אזרחי כדי לאבטח את בתיהם ורכושם לאור תופעת הפריצה והביזה המשתוללת, כתוצאה מההידרדרות הביטחונית במשך שבועות.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום