מבזקים +
תל אביב 24°c
באר שבע 21°c
חיפה 25°c
ירושלים 24°c
בית שמש 24°c
בני ברק 32°c
אשדוד 24°c
כ"ה אלול התשפ"ד | 28.09.2024
תל אביב 24°c
באר שבע 21°c
חיפה 25°c
ירושלים 24°c
בית שמש 24°c
בני ברק 32°c
אשדוד 24°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

בשורה לעולם הנדל"ן: הקלה משמעותית לנוטלי משכנתאות

עוד הקלה לנוטלי משכנתאות: יבוטל הצורך באישור עירייה לטאבו | התאחדות יועצי המשכנתאות: "בהחלט צעד חיובי שיסייע לציבור. אנחנו במצב חרום בשוק הנדל"ן והמשכנתאות"

בשורה לעולם הנדל"ן: הקלה משמעותית לנוטלי משכנתאות
אילוסטרציה צילום: באדיבות המצלם

בתיקון שעבר בחוק ההסדרים, בשיתוף פעולה עם משרדי הפנים והאוצר, נקבע כי יבוטל הצורך באישור עירייה לטאבו עבור רישום משכנתה. כך לדרישת חבר הכנסת יעקב אשר המכהן כיו"ר ועדת הפנים של הכנסת.

התיקון האמור, מלבד שהוא יחסוך עמלה מיותרת, הוא ימנע מעיריות להתנות את הנפקת האישור לטאבו בתשלומי עירייה. כך תיחסך מהלווים עוד בירוקרטיה מתישה ומיותרת בדרך למשכנתה.

כמו כן, יש לציין כי הבירוקרטיה הכרוכה באישור עירייה גורמת לא פעם לעיכוב משמעותי בהליך המשכנתה, כך שעד שהלווה ממציא לבנק את האישור הדרוש מהעירייה, עלול לפוג התאריך של הצעת המשכנתה, דבר שגורם לעוד בירוקרטיה וסירבול.

תיקון זה מגיע כחלק מרפורמה עליה עמל ח"כ אשר מזה זמן רב לטובת נוטלי וממחזרי המשכנתאות, במסגרתה יזם את המיחזור המקוון וכן את העתקת ביטוח החיים מבנק לבנק, חוק שאושר בטרומית בכנסת בשבוע שעבר בתמיכת האוצר והממונה על הביטוח.

בהתאחדות יועצי המשכנתאות בירכו על העברת התיקון להקלה ברישום המשכנתה בטאבו ואמרו כי "הפחתת הרגולציה והורדת החסמים בנושא הרישום בטאבו הוא בהחלט צעד חיובי שיסייע לציבור. אנחנו במצב חרום בשוק הנדל״ן והמשכנתאות, נדרשת עבודה משולבת של הממשלה על כל שלוחותיה כדי לסייע לנוטלי המשכנתאות לשרוד את התקופה הקשה ולמנוע מאלפי זוגות צעירים לנטוש את החלום של בית משלהם.

"נוטלי המשכנתאות כיום עמוסים בבירוקרטיה בתהליך רכישת הדירה, וכל הקלה שתוכל לחסוך בזמן, כסף, וטרטור הלקוחות הינה צעד חשוב ונדרש".

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום