מבזקים +
תל אביב 27°c
באר שבע 30°c
חיפה 25°c
ירושלים 27°c
בית שמש 30°c
בני ברק 32°c
אשדוד 27°c
י"ג תשרי התשפ"ה | 15.10.2024
תל אביב 27°c
באר שבע 30°c
חיפה 25°c
ירושלים 27°c
בית שמש 30°c
בני ברק 32°c
אשדוד 27°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

מוכרת בציבור החרדי: חברת ההשקעות נקלעה לקשיים

כספים שהשקיעו בפלטפורמת ההלוואות של חברת 'טריא' אינם נזילים  | זאת על רקע בקשות רבות למשיכת כספים מ'טריא' במהלך הרבעון הראשון של השנה

מוכרת בציבור החרדי: חברת ההשקעות נקלעה לקשיים
מטבעות של שקל צילום: אוראל כהן, פלאש 90

אגודת האשראי השיתופית 'אופק', שבכוונתה להיות בנק בעתיד, הודיעה לכלל חבריה כי כל הכספים שהשקיעו דרכה בפלטפורמת ההלוואות של חברת הפינטק 'טריא' אינם נזילים בחודשים הקרובים. זאת, על רקע בקשות רבות למשיכת כספים מ'טריא' במהלך הרבעון הראשון של השנה כך מדווח אתר 'כלכליסט'. 225 מיליון שקל שהשקיעו חברי אגודת האשראי 'אופק' בפלטפורמה הפופולרית של הלוואות עמיתים באמצעות חברת 'טריא' נכנסו להקפאה ולעת עתה הכספים לא ניתנים להוצאה בטווח הזמן המיידי. 

בשנים האחרונות חברות ההלוואות בין עמיתים 'טריא' ו'בלנדר' צברו פופולריות רבה בשל העובדה שהציעו עד- 4% ריבית, תשואה פנטסטית במושגים של אך לפני שנה. עם זאת, לאור עליית הריבית בחודשים האחרונים, החברות הללו הפכו למשמעותית פחות אטרקטיביות עבור מחפשי אפיקי השקעה סולידיים.

כאמור, העלאת שיעור הריבית של בנק ישראל בחודשים האחרונים היא סיבה מרכזית לכך שמשקיעים חיפשו אפיקי השקעה אחרים. נוסף לכך, עליה בכמות הסירובים של הבנקים לבקשות האשראי מצד לקוחות  גרמו לירידה בהשקעות בחברה.  למרות הגידול בהכנסות שרשמו 'טריא' ו'בלנדר' בשנה החולפת, מתקשות החברות להציג רווחיות, ומניותיהן ספגו ירידות של 60%-70% בפרק הזמן הזה. החברה מפרסמת בשנים האחרונות בשלל עיתוני הציבור החרדי.

המודל העסקי של חברת ההלוואות 'טריא' הוא מתן הלוואות בתנאים מעט נוחים יותר מהבנק או במקרים בהם אין התכנות מהבנק למתן ההלוואה כגון נכס שאין לו את האשורים הנדרשים והבנק לו יעניק לקונה משכנתא או קונים בעלי היסטורית אשראי בעייתית שיקבלו את ההלוואה בחברת 'טריא'. כשהריבית מטפסת, גם מתן האשראי ללקוחות מתייקר, ובהתאם עולה גם התשואה שמקבלים המפקידים, בעוד שטריא נהנית מהפרשי הריבית

בחדרי חרדים

 צבע אדום

art