מבזקים +
תל אביב 27°c
באר שבע 30°c
חיפה 25°c
ירושלים 27°c
בית שמש 30°c
בני ברק 32°c
אשדוד 27°c
י"ג תשרי התשפ"ה | 15.10.2024
תל אביב 27°c
באר שבע 30°c
חיפה 25°c
ירושלים 27°c
בית שמש 30°c
בני ברק 32°c
אשדוד 27°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

מאפיית אנג'ל - היסטוריה של סערות משפחתיות וציבוריות

ברקע הסערה שמתחוללת מאז שעות הבוקר והקריאה להחרים את מוצרי חברת אנג'ל חזרנו לפרשיות שזעזעו את בית המאפה המשפחתי | פרשיית 'קרטל הלחם' ששלחה את מנכ"ל החברה לכלא והמריבה בין הדוד לאחיינים

מאפיית אנג'ל - היסטוריה של סערות משפחתיות וציבוריות
מאפיית אנג'ל צילום: Abir Sultan/Flash 90

מאפיית אנג'ל היא אחת המאפיות הגדולות בישראל. קיימת מ־1927 ומעסיקה כ־1,200 עובדים. הרשת מחזיקה ארבע מאפיות לחמים – בירושלים, לוד, נתיבות וכפר החורש – ומאפייה נוספת בניו־ג'רזי, המייצרת לשוק האמריקני. בנוסף היא מפעילה 19 סניפי חנויות ברחבי ישראל.

היום עלתה החברה שוב לכותרות לאחר שחכ"ל עמר בר לב, שמונה רק לאחרונה ליו"ר דירקטוריון מאפיית אנג'ל, השתתף בהפגנת "השוויון בנטל" מול ביתו של ראש ישיבת פוניבז' הגרי"ג אדלשטיין בבני ברק. הצעד גרר זעם רב בקרב רבים וברשת צברה תאוצה להחרים את המאפייה, כרוזים בעיר בני ברק קראו לתושבים שלא לרכוש את מוצריה וישיבות רבות הודיעו שהם לא ירכשו יותר ממוצרי החברה. אך במהלך השנים היו כמה אירועים שזעזו את המאפיה המשפחתית המוכרת.

'קרטל הלחם'

'קרטל הלחם' היא אחת הפרשות החמורות שחשפה רשות ההגבלים העסקיים אי פעם. במסגרתה מספר מאפיות בירושלים החליטו להביא לסופה את התחרות העזה ביניהן באמצעות חלוקת העיר לגזרות שונות. סוכם כי בכל גזרה תפעל מאפיה אחת באופן בלעדי. החלוקה הלא חוקית הובילה לעלייה במחירי הלחם ולפגיעה בתחרות. בסיום הפרשה, הוגשו כתבי אישום נגד 19 נאשמים, מנהלי המאפיות הגדולות בישראל, באשמת יצירת הסדר כובל של חלוקת השוק באופן מתוכנן ותיאום מחירים בתחום הלחם האחיד והחלות שנמצאים תחת פיקוח מחירים. על המאפיות ומנהליהן הוטלו קנסות, ועל מרבית המנהלים הוטלו גם עונשי מאסר קלים.

בתום הפרשה, שהגיעה לסיומה לפני חמש שנים הוחלט בביהמ"ש המחוזי בירושלים כי ירון אנג'ל הבעלים, המנכ"ל והדור השלישי ברשת המאפיות המיתולוגית מירושלים, ירצה 5 חודשי מאסר שירדו לחודשיים בלבד וכן הוא גם ישלם קנס של 300 אלף שקל. אגב, לפני פחות משנתיים בעלי המניות של מאפיות אנג'להתכנסו כדי לאשר לו, כמנכ"ל וכבעל שליטה, בונוס של 150 אלף שקל על שנת 2020.

בנוסף, על פי הסדר הפשרה שסוכם, מאפיות מובילות, בהן מאפיות ברמן, אנג'ל ואורנים, דוידוביץ' ודגנית ומרחבית, היו אמורות לתרום לעמותות המסייעות לנזקקים מצרכים בכ-10 מיליון שקל. 

סערה בכוס קמח

בשנת 2008 עלתה המאפייה לכותרות על רקע סכסוך שפרץ בין גד אנג'ל, ששימש באותו הזמן כסמנכ"ל בחברה לבין בני משפחתו. הסכסוך פרץ לאחר שגד סייע לעובדים שהתלוננו על התנהגות שאינה הולמת מצד עובד אחר בחברה.

במאפיית אנג'ל סברו כי המשך העסקתו של גד גורמת נזק לחברה ופורסם כי מחזיק המניות באנג'ל דרשו להדיח את מנהל החברה. למרות כוונתם לפטרו, הוא המשיך לכהן בתפקידו בזכות צו מניעה שהשיג מבית משפט. הכביסה המלוכלכת של המשפחה הוצגה לעין כל. הריב בין הדוד (גדי) לבין האחיינים זעזע את החברה.

בחדרי חרדים

 צבע אדום

art