מבזקים +
תל אביב 27°c
באר שבע 24°c
חיפה 28°c
ירושלים 27°c
בית שמש 27°c
בני ברק 29°c
אשדוד 27°c
כ"ו אלול התשפ"ד | 29.09.2024
תל אביב 27°c
באר שבע 24°c
חיפה 28°c
ירושלים 27°c
בית שמש 27°c
בני ברק 29°c
אשדוד 27°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

סיוע הומניטרי נבזז בסודאן ובחבל דרפור

שש משאיות השייכות לתוכנית המזון העולמית נבזזו באזור דרפור שבמערב סודאן, למרות הבטחות לבטיחות וביטחון

סיוע הומניטרי נבזז בסודאן ובחבל דרפור
חיילי צבא סודן צילום: צבא סודן

מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש, אמר כי הארגון לא הצליח למנוע את פרוץ המלחמה בסודאן. במוסך סיוע מזון נבזז בחרטום ובדרפור. האו"ם הפציר בפלגים לוחמים בסודאן לפתוח מסדרון הומניטרי להעברת סיוע, לאחר דיווחים כי אספקת מזון נשדדה בחלקים של המדינה.

מרטין גריפית'ס, ראש האו"ם לעניינים הומניטריים, אמר כי שש משאיות השייכות לתוכנית המזון העולמית נבזזו באזור דרפור שבמערב סודאן, למרות הבטחות לבטיחות וביטחון.

סגן דובר האו"ם פרחאן חאק אמר כי 17,000 טונות של מזון נבזזו במקומות כולל הבירה חרטום ודרפור מתוך סך 80,000 טונות של סיוע מזון שיש לסוכנות בסודאן. "זה לא שאנחנו מבקשים את הירח", אמר גריפית'ס "אנחנו מבקשים תנועה של אספקה ואנשים הומניטריים. אנחנו עושים זאת בכל מדינה אחרת, גם ללא הפסקת אש".

הוא קרא לשני האישים המתקוטטים וגרמו למלחמה ולמאות הרוגים ואלפי פצועים, למנהיג צבא סודאן, עבד אל-פתאח אל-בורהאן, ומוחמד חמדאן דגאלו, העומד בראש הצבא החצי-צבאי של כוחות התמיכה המהירים לשבת ולדבר פנים מול פנים כדי להפסיק את המלחמה.

עוד לפני פרוץ הסכסוך, שליש מ-45 מיליון תושבי סודאן הסתמכו על סיוע הומניטרי. מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש אמר כי הארגון "הופתע" מהסכסוך.

"אנחנו ורבים אחרים לא ציפינו שזה יקרה, אנחנו יכולים לומר שלא מנענו את זה", אמר גוטרש לעיתונאים בביקור בקניה. "מדינה כמו סודן, שסבלה כל כך הרבה, לא יכולה להרשות לעצמה מאבק של כוח בין שני אנשים".

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום