מבזקים +
תל אביב 27°c
באר שבע 30°c
חיפה 25°c
ירושלים 27°c
בית שמש 30°c
בני ברק 32°c
אשדוד 27°c
י"ג תשרי התשפ"ה | 15.10.2024
תל אביב 27°c
באר שבע 30°c
חיפה 25°c
ירושלים 27°c
בית שמש 30°c
בני ברק 32°c
אשדוד 27°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

העבירה הטראגית של הנהג שהכניסה אותו למאסר בכלא

בית המשפט לתעבורה באשדוד גזר מאסר בפועל, שלילת רישיון נהיגה, פיצויים ועונשים נוספים על אדם שגרם ברשלנות למותה של המנוחה, לה אפשר לנהוג ברכבו למרות שלא הייתה מורשית לכך

העבירה הטראגית של הנהג שהכניסה אותו למאסר בכלא
אילוסטרציה צילום: pexels

בית המשפט לתעבורה באשדוד גזר על א.ח. תושב קריית מלאכי, מאסר בפועל למשך 13 חודשים ושלילת רישיון נהיגה לתקופה של 7 שנים, פיצוי בסך 20,000₪ ועונשים נוספים. זאת, לאחר שגרם ברשלנות למותה של המנוחה, לה אפשר לנהוג ברכבו למרות שלא הייתה מורשית לכך.

על פי כתב האישום, הנאשם שתה לשוכרה ונהג ברכב עם חברו בהיותו שיכור ונפגש עם המנוחה ו. המנוחה החליפה את הנאשם בנהיגה, על אף שלא הייתה מורשית לנהוג, ואלה נסעו כולם יחד. 

במהלך נהיגתה המנוחה איבדה שליטה ברכב, אשר סטה עד שהתהפך מספר פעמים ונעצר בנתיב הנגדי. כתוצאה מהתאונה, קופדו חייה של המנוחה, והנוסעים האחרים נחבלו בגופם. כתב האישום ייחס לנאשם עבירות גרימת מוות ברשלנות, התרת נהיגה לבלתי מורשית לנהיגה ונהיגה בשכרות. כמו כן, יוחסו לו גרימת חבלות של ממש למעורבים בתאונה וגרימת נזק לרכב.

לאחר שהמשפט נוהל עד תום, בית-המשפט הרשיע את הנאשם בכל העבירות, אשר יוחסו לו בכתב-האישום. בשלב הטיעונים לעונש הדגישה פרקליטות מחוז דרום (פלילי), באמצעות עו"ד חנה מוצ'ה, כי הנאשם לקה ברשלנות במספר מישורים – החל מהעובדה כי נהג בחלק מהנסיעה כשהוא שיכור, וכלה בבחירה המודעת להתיר למנוחה לנהוג ברכב. 

בנוסף, הדגישה את החשיבות בגזירת הדין באופן שישליך לא רק על אלמנט ההרתעה האישי, אלא גם על אינטרס ההרתעה הכללי, וכדי שהציבור יפנים את החומרה שבמתן היתר לצעיר, או צעירה, לנהוג, אף שאינם מורשים לנהיגה. 

אחותה של המנוחה, אשר העידה, תיארה את נסיבות חייה של המנוחה, והדגישה את העובדה כי המנוחה נקראה על שם אחיה הבכור, שנפטר מדום לב בגיל צעיר. בנוסף, הדגישה את החשיבות בגזירת הדין באופן שישליך לא רק על אלמנט ההרתעה האישי, אלא גם על אינטרס ההרתעה הכללי, בכדי שזה לא יקרה למשפחות נוספות. 

בגזר דינו ציין בית המשפט כי "יש אינטרס חברתי, חינוכי וכלכלי ברמה הלאומית – לחנך את ציבור הנהגים לכבד את חוקי התעבורה, במטרה להעלות את רמת הבטיחות בדרכים ולצמצם היקף תאונות בארץ – הגובות מחיר גבוה של דמים. [...] כל עוד ההפקרות בדרכים נמשך וכתוצאה מכך קופחו חיי אדם – על בית המשפט לנקוט כבית שמאי". לא זו אף זו, ציין בית המשפט, כי "הקטל בדרכים הפך מנת חלקם של רבבות מאזרחי מדינת ישראל. המציאות היומיומית עגומה והתופעה גובה מחיר דמים יקר ובלתי נתפש".

כאמור, בית המשפט גזר על הנאשם מאסר בפועל בן 13 חודשים, מאסר על תנאי בן 7 חודשים, פסילה מלקבל או מלהחזיק רישיון נהיגה לתקופה של 7 שנים ופסילה מלקבל או מלהחזיק רישיון נהיגה לתקופה של 5 חודשים על תנאי. כמו כן, הנאשם ישלם פיצוי על סך 20,000₪ לאם המנוחה.

 

בחדרי חרדים

 צבע אדום

art