מבזקים +
תל אביב 30°c
באר שבע 33°c
חיפה 29°c
ירושלים 30°c
בית שמש 30°c
בני ברק 31°c
אשדוד 30°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 30°c
באר שבע 33°c
חיפה 29°c
ירושלים 30°c
בית שמש 30°c
בני ברק 31°c
אשדוד 30°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

בסין מגיבים ליו"ר בית הנבחרים: "להפסיק את ההכפשות"

הממשל בבייג'ינג הגיב לדבריו של יו"ר בית הנבחרים האמריקני במליאת הכנסת נגדם: "סין מביעה התנגדות נחרצת וגינוי חריף לדבריו של יו"ר בית הנבחרים קווין מקארת'י". עוד אמרו: "מדובר בניסיון לתקוע טריז בין סין לישראל ולהכפיש את שיתוף הפעולה בין שתי המדינות"

בסין מגיבים ליו"ר בית הנבחרים: "להפסיק את ההכפשות"
קווין מקארתי במליאת הכנסת צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בסין מגיבים לדבריו אמש (שני) של יו"ר בית הנבחרים האמריקני, מקווין מקראת'י במליאת הכנסת, שהזהיר כי ישראל צריכה לבחון את שיתוף הפעולה שלה עם סין והבהיר כי מדובר במדינה שגונבת טכנולוגיות. "סין מביעה התנגדות נחרצת וגינוי חריף לדבריו של יו"ר בית הנבחרים קווין מקארת'י", הגיבו הסינים.

עוד הוסיפו: "מדובר בניסיון לתקוע טריז בין סין לישראל ולהכפיש את שיתוף הפעולה בין שתי המדינות". כך דווח בכאן חדשות.

בשגרירות סין אמרו כי לסין ולישראל יש יתרונות בשיתוף הפעולה: "השתיים משלימות אחד את השני – עם אופי של win-win. שיתוף הפעולה אינו מכוון נגד שום צד שלישי".

בשגרירות הוסיפו: "אנחנו שולחים מסר חמור לאותם פוליטיקאים אמריקאים בעלי מניעים נסתרים: התפתחותה ושגשוגה של סין לא יזדעזעו על ידי בלימה ודיכוי; התדמית הבינלאומית של סין לא תהיה נגועה בהשמצות; ושיתוף הפעולה הידידותי של סין עם מדינות אחרות לא יתערער על ידי אלה שמנסים לזרוע מחלוקת".

עוד אמרו בשגרירות: "אנו קוראים לאותם פוליטיקאים אמריקנים לנקוט גישה נכונה, להפסיק לאלתר את ההכפשות הלא מוצדקות שלהם נגד סין, וללכת בדרך הנכונה של קידום ידידות ושיתוף פעולה בין מדינות".

כזכור, אמש נאם יו"ר בית הנבחרים האמריקני, מקווין מקראת'י במליאת הכנסת ואמר: היחסים המיוחדים בין ישראל לארצות הברית יותר אישיים וחזקים ממה שאנחנו יכולים להבין. אני מאמין שלישראל צפויה תקופה טובה יותר".

בהקשר ליחסים עם סין אמר: "לא צריך לאפשר לסין לגנוב את הטכנולוגיות שלנו. יש תהליך חדש שמפקח על השקעות חוץ ואני שמח שישראל סוקרת את עניין ההשקעות ומעודד את ישראל שתשקול ותראה מהן ההשקעות הסיניות שנעשו ב2019".

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום