מבזקים +
תל אביב 30°c
באר שבע 33°c
חיפה 29°c
ירושלים 30°c
בית שמש 30°c
בני ברק 31°c
אשדוד 30°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 30°c
באר שבע 33°c
חיפה 29°c
ירושלים 30°c
בית שמש 30°c
בני ברק 31°c
אשדוד 30°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

הרמטכ"ל לשעבר: "אנחנו בתקופה מורכבת מאד"

הרמטכ"ל לשעבר אביב כוכבי השתתף בכנס עסקי סגור והבהיר כי הוא אינו יכול לדבר על הנושאים הבוערים שעל סדר היום מאחר והוא עדיים תחת מגבלות השחרור. עם זאת התייחס כוכבי למצב הביטחוני ואמר: "גם אם היו שבועיים-שלושה קצת יותר 'רועדים' נקרא לזה, רמת ההרתעה של אויבינו מפנינו היא גבוהה ביותר"

הרמטכ"ל לשעבר: "אנחנו בתקופה מורכבת מאד"
הרמטכ"ל אביב כוכבי צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

שלושה חודשים אחר ישסיים את שירותו בצבא (אך עדיין נמצא במגבלות תקופת השחרור כשהוא נחשב עדיין כהגדרתו "חייל לובש מדים"), הגיע הערב (ראשון) הרמטכ"ל היוצא, אביב כוכבי, לכנס עסקי סגור בתל אביב לשיחה אנשי עסקים.

על פי דיווח ב'ישראל היום', כוכבי התנצל בפני משתתפי הכנס על כך שהוא אינו יכול לדבר על הנושאים הבוערים שעל סדר היום והסביר: "כידוע, אנחנו בתקופה מורכבת מאד, למדינה, לחברה, לצה"ל. בימים אחרים וזמנים אחרים, וזה עוד יקרה, הייתי שמח להתייחס למה שקורה. המדינה יקרה לי, צה"ל ודאי יקר לי, אבל אני חייל לובש מדים לעוד חודשים רבים ואני מנוע מלהתייחס לדברים".

כוכבי הוסיף כי "בשל העובדה שהמדינה וצה"ל יקרים, אני מקווה שהמתחים שכולנו חווים ומרגישים ייפתרו בהקדם בדרך הנכונה והטובה".

כוכבי התייחס לכמה סוגיות ביטחוניות ובעיקר לעוצמתו של צה"ל ואמר "גם אם היו שבועיים-שלושה קצת יותר 'רועדים' נקרא לזה, רמת ההרתעה של אויבינו מפנינו היא גבוהה ביותר. בעידן אחר חיזבאללה וחמאס היו צריכים יום יום לתקוף אותנו - הם לא עושים את זה. היו שנים שהם עשו את זה. בכל מדד שבודקים, ממדד פצועים והרוגים ועד מדדים אחרים, זהו העשור הטוב ביותר ואלו השנים הטובות ביותר. צה"ל מספק ביטחון".

על הערכיות של צה"ל אמר הרמטכ"ל לשעבר: "צה"ל הוא צבא ערכי מאד. בזמן שאנחנו מדברים יש מאות עמדות ביהודה ושמרון שנמצאות בחיכוך עם אוכלוסייה פלשתינית ומספר המקרים החריגים הוא בשוליים של השוליים. רק צה"ל יכול במבצע עלות השחר לתקוף בתוך 55 דקות 200 מטרות במקום הצפוף ביותר בעולם ועדיין לסיים את המבצע עם אחוז האזרחים הבלתי מעורבים ביחס לטרוריסטים שנהרגו נמוך ביותר".

לדבריו, "צה"ל נלחם בו זמנית בלמעלה מחמש זירות – לבנון, סוריה, יהודה ושומרון, עזה ואיראן. ואמרתי רק חמש זירות כי אני שומר על ביטחון מידע", סיכם.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום