מבזקים +
תל אביב 26°c
באר שבע 27°c
חיפה 24°c
ירושלים 29°c
בית שמש 29°c
בני ברק 30°c
אשדוד 26°c
י"ג תשרי התשפ"ה | 15.10.2024
תל אביב 26°c
באר שבע 27°c
חיפה 24°c
ירושלים 29°c
בית שמש 29°c
בני ברק 30°c
אשדוד 26°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

רוצים לחדש דרכון? אלפי תורים התפנו במשרד הפנים

גורמים מסוימים הזמינו עשרות תורים למשרד הפנים מספר חודשים מראש וכאשר התקרב התאריך המיועד, מכרו את התורים בכסף רב בטלגרם | לאחר שהמקרה פורסם והפך לויראלי הודיעו ברשות, כי הם הצליחו לנטר אלפי תורים ולהחזיר אותם לציבור

רוצים לחדש דרכון? אלפי תורים התפנו במשרד הפנים
דרכון ישראלי צילום: נתי שוחט, פלאש 90

החשיפה שהתפרסמה השבוע אודות קבוצה שהצליחה להשתלט על מערכת התורים במשרד הפנים ולגבות כסף מאזרחים המבקשים לקבוע תור כדי לחדש דרכון, עוררה סערה עצומה ברשת, והבוקר (חמישי) הודיעה רשות האוכלוסין וההגירה בתגובה לפרסומים כי "הרשות זיהתה את הסוגיה כבר לפני מספר שבועות ובעקבות כך, נוטרו מספרי טלפון אליהם שויכו עשרות תורים והתורים נמחקו". 

למעשה, אין אחד שלא נתקל או לכל הפחות מכיר בקושי העצום הכרוך בהזמנת תור למשרד הפנים כדי לחדש דרכון.

דין מוריאל, מורה לאנגלית פרסם סרטון ברשת שהפך לויראלי בו טען כי מדובר בקבוצה מאורגנת שמשתלטת על התורים ומוכרת אותם במאות דולרים בטלגרם.

בסרטון מציג אוריאל התכתבויות עם דוברי רוסית, שמציעים את התורים למכירה כשהשיטה ברורה: מנהלי הקבוצות נהגו להזמין עשרות תורים מספר חודשים מראש, וכשהתקרב התאריך המיועד ולא היה ניתן להשיג תורים למשרד הפנים, מכרו בעלי הקבוצות את התורים לציבור בסכומים גבוהים וכך לכאורה גרפו המנהלים הון לכיסם.

כאמור הבוקר הגיבו במשרד הפנים לשערורייה ואמרו כי "בעקבות הפרסומים מהשבוע האחרון על מכירת תורים, רשות האוכלוסין מבהירה- הרשות זיהתה את הסוגיה כבר לפני מספר שבועות ובעקבות כך, נוטרו מספרי טלפון אליהם שויכו עשרות תורים והתורים נמחקו. 

"בפעולה זו", הוסיפו ואמרו במשרד הפנים, "פינתה הרשות מעל 5,000 תורים לרשות הציבור". 

במשרד הפנים מבטיחים כי הם יפעלו לניטור המספרים ולטפל בנושא עד שימוגר.

 

בחדרי חרדים

 צבע אדום