מבזקים +
תל אביב 29°c
באר שבע 26°c
חיפה 29°c
ירושלים 29°c
בית שמש 29°c
בני ברק 29°c
אשדוד 29°c
כ"ו אלול התשפ"ד | 29.09.2024
תל אביב 29°c
באר שבע 26°c
חיפה 29°c
ירושלים 29°c
בית שמש 29°c
בני ברק 29°c
אשדוד 29°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

רוסיה: אוליגרך נוסף מת בנסיבות מסתוריות

איל האנרגיה איגור שכורקו נמצא מת בתא הכלא בו ישב ברוסיה לאחר שהואשם בלקיחת שוחד. יום לפני מותו הגיש להנהלת הכלא ערעור על האשמה של לקיחת שוחד. מעל 40 אוליגרכים ואנשי צבא בכירים נהרגו או מתו בנסיבות מסתוריות מאז תחילת המלחמה באוקראינה

רוסיה: אוליגרך נוסף מת בנסיבות מסתוריות
בית המשפט ברוסיה צילום: באדיבות המצלם

מיליארדר רוסי נוסף נמצא מת בנסיבות מסתוריות לאחר שהואשם בלקיחת שוחד. גופתו של איגור שכורקו, בן 49, סגן המנהל הכללי של חברת האנרגיה הרוסית יאקוטסקנרגו, התגלתה ביום שלישי האחרון בתאו בבית מעצר ביאקוצק ברוסיה.

יום לפני מותו הגיש להנהלת הכלא ערעור על האשמה של לקיחת שוחד. מעל 40 אוליגרכים ואנשי צבא בכירים נהרגו או מתו בנסיבות מסתוריות מאז תחילת המלחמה באוקראינה. מבול של מקרי מוות בלתי מוסברים בעיקר של פקידי אנרגיה בכירים התרחש מאז תחילת מלחמתו של פוטין באוקראינה לפני יותר מ-13 חודשים. שכורקו, היה נשוי ואב לשני בנים, הוא היה אחראי על צד הניהול הטכני של החברה שלו, המספקת חשמל לאזור הקר בעולם, יאקוטיה.

השלטונות הרוסיים לא סיפקו פרטים כיצד מת שכורקו, אך טענו כי על סמך "נתונים ראשוניים" לא היו סימנים ל"מוות פלילי". החברה שלו פרסמה הודעה שבה נאמר: "נזכור אותו כאדם פתוח, מסביר פנים עם לב גדול וחוש הומור טוב, ראש אכפתי של משפחה מלוכדת".

על פי הדיווח בתקשורת המקומית, שכורקו, היה חבר במפלגה הפוליטית פרו-פוטין "רוסיה מאוחדת", אך חברותו הושעתה כאשר הוגש כתב אישום על שוחד. שירות הכליאה הפדרלי הרוסי מסר בהצהרה: "ב-4 באפריל, הנאשם נמצא בתא של בית המעצר לפני משפט ללא סימני חיים. צוותי רפואה שהגיעו קבעו את מותו. צוות חקירה הוזעק למקום. לפי נתונים ראשוניים, לא נמצאו סימנים למוות פלילי".

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום