מבזקים +
תל אביב 30°c
באר שבע 33°c
חיפה 29°c
ירושלים 30°c
בית שמש 30°c
בני ברק 31°c
אשדוד 30°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 30°c
באר שבע 33°c
חיפה 29°c
ירושלים 30°c
בית שמש 30°c
בני ברק 31°c
אשדוד 30°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

בצל המרדף אחר המחבלים: צה"ל פעל במספר מוקדים ביו"ש

צה"ל פעל הלילה במספר מוקדים ברחבי יו"ש במסגרת המצוד אחר המחבלים שביצעו את הפיגוע בבקעת הירדן. גורמי ביטחון מעריכים כי המחבלים מקבלים סיוע מסייענים בבריחה ובמקום המסתור. בתוך כך, גורם צבאי אמר כי הכוחות מתקרבים ללכידת המחבלים

בצל המרדף אחר המחבלים: צה"ל פעל במספר מוקדים ביו"ש
אילוסטרציה צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

ברקע המצוד אחר המחבלים שביצעו את פיגוע הירי הקשה ביום שישי האחרון, בבקעת הירדן במהלכו נרצחו שתי אחיות, רינה ומאיה די, ואימן נפצעה אנושות. צה"ל פעל הבוקר (שני) ברחבי יהודה ושומרון.

במהלך פעילות הכוחות, פרצו הפרות סדר אלימות מול פעילות הכוחות במחנה הפליטים אל עין שסמוך לשכם ובבית אומר שליד חברון. כוח נוסף של צה"ל פעל בחלקה הצפוני של העיר שכם.

יצוין כי אמש, אישרו גורמי צבא את הדיווחים ברשתות הפלסטיניות ולפיהם כוחות הביטחון הפלסטיניים איתרו בשכם את הרכב ששימש את המחבלים שביצעו את הפיגוע.

על פי דיווחי הפלסטינים, הרכב הוחרם על ידי הכוחות הפלסטיניים. במערכת הביטחון בדקו את הדיווח על מנת להשיג עוד פרטים שיכולים לסייע במצוד אחר המחבלים. במקביל, במערכת הביטחון בודקים חשד שחוליית המחבלים נמלטה לצפון השומרון והמצוד הורחב לאזורים נוספים ביהודה ושומרון.

ב'וואלה' דווח כי, גורמים ביטחוניים מעריכים כי המחבלים מקבלים סיוע מסייענים בבריחה ובמקום המסתור. גורם ביטחוני אמר כי "המחבלים לא יכולים להסתתר ולהיעלם בלי קבלת סיוע. זה עניין של זמן עד שנניח עליהם את הידיים. צה"ל ושב"כ מפעילים מאמצים של 24/7 כדי לסגור מעגל. הם בסוף יעשו טעות ואנחנו נגלה אותה".

במקביל להמשך המצוד, שר הביטחון יואב גלנט סייר אתמול יחד עם מפקדים בצפון השומרון וקיבל סקירה על הפעילות באזור והמצוד אחר המחבלים. שר הביטחון אמר: "אם יש מישהו מהמחבלים שחושב שבתקופת החגים הוא יחמוק מידו הארוכה של צה"ל, הוא טועה". גלנט הוסיף: "כל מי שיבצע, ולו את הפעולה הקטנה ביותר ,אנחנו נבוא איתו חשבון ונביא אותו לדין".

בתוך כך, גורם צבאי מסר כי הכוחות מתקרבים ללכידת המחבלים. בנוסף אמר כי "יש לא מעט יחידות מיוחדות שנמצאות בכוננות גבוהה למצב שיידרשו לבצע פשיטה או מרדף". במקביל, צה"ל ממשיך בפריסת המחסומים סביב יריחו ובאזור החטיבה המרחבית בנימין, ועורך בידוקים אקראיים בכלי רכב במסגרת הניסיונות ללכוד את המחבלים.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום