מבזקים +
תל אביב 29°c
באר שבע 26°c
חיפה 29°c
ירושלים 29°c
בית שמש 29°c
בני ברק 29°c
אשדוד 29°c
כ"ו אלול התשפ"ד | 29.09.2024
תל אביב 29°c
באר שבע 26°c
חיפה 29°c
ירושלים 29°c
בית שמש 29°c
בני ברק 29°c
אשדוד 29°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

ממשל ביידן עוזר בשקט לחונטה השולטת בבורקינה פאסו

ארה"ב מחפשת דרכים לעזור לחונטה הצבאית של בורקינה פאסו להילחם בג'יהאדיסטים. גורמים רשמיים רוצים לסייע למשטר הצבאי במדינה, אבל החוק האמריקאי אוסר על סיוע ביטחוני למשטרים צבאיים

ממשל ביידן עוזר בשקט לחונטה השולטת בבורקינה פאסו
צבא ארה"ב אילוסטרציה צילום: חיל האוויר האמריקני

ממשל ביידן עוזר בשקט לחונטה השולטת בבורקינה פאסו להילחם באל-קאעידה ובמדינה האסלאמית בפינה שנויה במחלוקת חריפה של מערב אפריקה, מבלי לעבור על חוקי ארה"ב האוסרים על סיוע הביטחוני למשטרים צבאיים.

מחלקת המדינה האמריקנית משלמת לקבלנים אזרחיים כדי להכין את המשטרה להילחם בקבוצות מיליטנטיות, כפי שמתיר החוק האמריקאי, אבל משרד ההגנה לא יכול לעשות את אותו הדבר עבור כוחות לוחמים צבאיים.

הממשל מקווה שסיוע ביטחוני אמריקאי ברמה נמוכה שכזה יספיק כדי לעזור לגדוע את התפשטות של קבוצות ג'יהאד ברחבי אפריקה, תוך כדי שכנוע של מפקדי הצבא של בורקינה פאסו לא ללכת בעקבות השכנה מאלי ולשכור שכירי חרב מקבוצת וגנר הקשורים לקרמלין.

"האינטרס שלנו בבורקינה הוא לעזור להם להחזיר לעצמם יותר שליטה ביטחונית על חלק גדול יותר מהשטח שלהם ולתמוך בהם במחויבותם המוצהרת לקיים בחירות דמוקרטיות ב-2024", אמרה תת-מזכירת המדינה האמריקאית ויקטוריה נולנד ל"וול סטריט ג'ורנל" שחשף את הסיוע הבטחוני.

גורמים רשמיים בארה"ב מעריכים כי חמושים איסלמיסטים שולטים או פועלים ב-60% משטחה של בורקינה פאסו, מדינה של 22 מיליון תושבים באזור הסאהל של אפריקה.

"בהתחשב במצב הביטחוני שלנו, אנחנו עדיין צריכים את ארה"ב", אמר קצין בכיר בורקיני המעורב בשיתוף פעולה צבאי בינלאומי. "יש לנו מערכת יחסים מצוינת איתם".

לפני ההפיכות הצבאיות במדינה, ארה"ב הייתה מעורבת עמוקות בצבא בורקינה פאסו. בשנת 2019 אירחה בורקינה פאסו תרגילים צבאיים בהובלת ארה"ב עבור 2,000 לוחמי קומנדו מ-32 צבאות אפריקאים ומערביים, אימונים שנועדו לשפר את ביצועי שדה הקרב של הכוחות המקומיים נגד אל-קאעידה והמדינה האסלאמית.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום