מבזקים +
תל אביב 29°c
באר שבע 26°c
חיפה 29°c
ירושלים 29°c
בית שמש 29°c
בני ברק 29°c
אשדוד 29°c
כ"ו אלול התשפ"ד | 29.09.2024
תל אביב 29°c
באר שבע 26°c
חיפה 29°c
ירושלים 29°c
בית שמש 29°c
בני ברק 29°c
אשדוד 29°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

ברוב גדול: פריז אסרה השכרת קורקינטים חשמליים

עיריית פריז קיימה הצבעה בנוגע פעילות של חברות קורקינטים שיתופיים. שיעור גבוה של מבוגרים וקשישים הצביעו נגד הקורקינטים. ראש העיר התחייבה לכבד את תוצאות ההצבעה. 90% מהמצביעים הצביעו בעד הפסקת הפעילות של חברות הקורקינטים השיתופיים בעיר

ברוב גדול: פריז אסרה השכרת קורקינטים חשמליים
קורקינטים חשמליים: אילוסטרציה צילום: Pixabay

רוב מכריע של תושבי פריז הצביע להוציא קורקינטים חשמליים להשכרה מרחובות הבירה הצרפתית, תוך פגיעה במפעילים וניצחון עבור פעילי בטיחות בדרכים. משאל העם פירושו שעיר האורות, שפעם הייתה חלוצה בשירותי קורקינטים חשמליים, אמורה להפוך לבירה האירופית הגדולה היחידה שמוציאה מחוץ לחוק קורקינטים שאפשר להזמין באפליקציות.

תושבי העיר התבקשו להצביע בעד או נגד במשאל שארגן ראש העיר אן הידלגו, כמעט 90% מהקולות הצביעו נגד, כך עולה מהתוצאות הרשמיות. "אנחנו שמחים. זה מה שאנחנו נלחמים בו במשך יותר מארבע שנים", אמר ארנו קילבסה, מייסד ארגון צדקה המייצג קורבנות של תאונות קטנועים חשמליים.

"כל הפריזאים אומרים שהם עצבניים על המדרכות, עצבניים כשהם חוצים את הכבישים. אתה צריך להסתכל לכל מקום", אמר קילבסה, שאשתו ובתו התינוקת נפגעו על ידי נהג קטנוע חשמלי, לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP. "בגלל זה הם הצביעו נגדם".

"אני מחויבת לכבד את בחירת הבוחרים, באופן טהור ופשוט", אמרה הידלגו לעיתונאים כשהצביעה ביום ראשון. התוצאות לא ישפיעו על קורקינטים חשמליים בבעלות פרטית, 700,000 נמכרו ברחבי צרפת בשנה שעברה, כך על פי נתוני משרד התחבורה.

"הם מסוכנים, גם למי שמשתמש בהם וגם להולכי רגל", אמרה לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP פרנסואה גרנייה, רופאה בת 68 שהצביעה ברובע התשיעי של הבירה. "והמשטרה אף פעם לא מתערבת".

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום