מבזקים +
תל אביב 27°c
באר שבע 30°c
חיפה 25°c
ירושלים 27°c
בית שמש 30°c
בני ברק 31°c
אשדוד 27°c
י"ג תשרי התשפ"ה | 15.10.2024
תל אביב 27°c
באר שבע 30°c
חיפה 25°c
ירושלים 27°c
בית שמש 30°c
בני ברק 31°c
אשדוד 27°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

פוליטיקאי יהודי בפינלנד הותקף והוכה באגרופים

חבר פרלמנט יהודי מפינלנד הותקף בתחנת הרכבת התחתית של הלסינקי השבוע. הוא הותקף קשות באגרופים בפניו תוך כדי הטחות עלבונות אנטישמיים. לפי המשטרה הפינית, התוקף נתפס באותו יום, אם כי זהותו לא פורסמה

פוליטיקאי יהודי בפינלנד הותקף והוכה באגרופים
חבר הפרלמנט על הרצפה לאחר התקיפה צילום: לשכת בן זיסקוביץ'

בן ברל זיסקוביץ', בן 68 חבר במפלגת הקואליציה הלאומית בעלת הנטייה השמרנית של פינלנד, הותקף קשות השבוע בתחנת הרכבת התחתית. בנוסף להערות אנטישמיות, התוקף האשים אותו בניסיונותיה האחרונים של פינלנד להצטרף לברית נאט"ו, והיכה אותו באגרופים בפניו.

הנשיא סאולי נייניסטו צייץ בטוויטר כי המתקפה הפיזית על הפוליטיקאי השמרני הוותיק בן זיסקוביץ', בן 68, הייתה "מעשה פחדני" שהביא מכה לדמוקרטיה הפינית. זיסקוביץ' אמר לתקשורת הפינית כי "אדם גדול שנראה בגילאים 30 עד 40 התעמת איתו בתחנת מטרו בהלסינקי, עיר הבירה שהוא מייצג", כך דיווחה סוכנות הידיעות AP.

זיסקוביץ' אמר לתקשורת הפינית כי אדם גדול שנראה בין הגילאים 30 ל-40 התעמת איתו בתחנת מטרו בהלסינקי, עיר הבירה שהוא מייצג.

חבר הפרלמנט בן ברל זיסקוביץ'

זיסקוביץ', בנו של ניצול שואה פולני, הוסיף כי הוא לא התרגש אך חש שלתקיפה יש משמעות קשה לדמוקרטיה בפינלנד. "התקפה פיזית של מועמדים אסורה בשום פנים ואופן להפוך לחלק מהחברה הפינית, אפילו כתופעה שולית לחלוטין", אמר זיסקוביץ' לתקשורת הפינית. זיסקוביץ' אמר לעיתון הפיני Helsingin Sanomat, כי העבריין גם איים להרוג אותו ולדחוף אותו לפסי הרכבת התחתית.

הנשיא סאולי נייניסטו כינה את התקיפה "עבירה נגד כוחו של העם". לפי המשטרה הפינית, התוקף נתפס באותו יום, אם כי זהותו לא פורסמה.

פחות מ-2,000 יהודים חיים בפינלנד, לפי הקונגרס היהודי העולמי, בשנת 2021, הקהילה היהודית של הלסינקי דיווחה שהם מוציאים כמעט חצי מיליון יורו בשנה על אבטחה. בשנה שעברה, נציב האנטישמיות של האיחוד האירופי מתח ביקורת על פינלנד על כך שאין לה מסגרת רשמית לטיפול בפשעים אנטישמיים במדינה.

פינלנד נקטה עמדה נייטרלית כלפי רוסיה, מדינה שהיא חולקת איתה גבול. אבל הפלישה של רוסיה לאוקראינה בפברואר האחרון הציתה מחדש את הדיון במדינה הסקנדינבית על החברות בנאט"ו. מפלגת הקואליציה הלאומית של זיסקוביץ' דוגלת בחברות נאט"ו כבר עשרות שנים.

אלימות פוליטית היא נדירה ביותר בפינלנד. מדינה של 5.5 מיליון תושבים שבה מחוקקים ושרי ממשלה מסתובבים בקביעות בבתי קפה, שווקים ומרכזי קניות ללא שומרים גם בתחבורה ציבורית.

בחדרי חרדים

 צבע אדום

art