מבזקים +
תל אביב 27°c
באר שבע 30°c
חיפה 25°c
ירושלים 27°c
בית שמש 30°c
בני ברק 31°c
אשדוד 27°c
י"ג תשרי התשפ"ה | 15.10.2024
תל אביב 27°c
באר שבע 30°c
חיפה 25°c
ירושלים 27°c
בית שמש 30°c
בני ברק 31°c
אשדוד 27°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

רוסיה מאיימת: השבדים "יישלחו אל מותם" אם יצטרפו לנאט"ו

הרוסים מאיימים שהשבדים "יישלחו למותם" אם יצטרפו לנאט"ו. רוסיה מזהירה ששבדיה ופינלנד יהפכו ל"מטרות לגיטימיות וצעדי נקמה". משרד החוץ השבדי זימן את שגריר רוסיה לאחר איומו. השגריר ויקטור טטרינצב אמר ששתי המדינות הנורדיות יהיו "מטרות לגיטימיות"

רוסיה מאיימת: השבדים "יישלחו אל מותם" אם יצטרפו לנאט"ו
אילוסטרציה צילום: Pixabay

השבדים "יישלחו אל מותם" אם יצטרפו לנאט"ו, כך הזהיר שגריר רוסיה בשטוקהולם בטירוף של התקפות על האומה הנורדית. ויקטור טטרינצב טען בהצהרה באתר השגרירות הרוסית כי שוודיה ושכנתה פינלנד יעמדו שתיהן בפני "צעדי נקמה", כולל "צבאיים", אם יצטרפו לברית הצבאית הבינלאומית.

שבדיה הודיעה כי זימנה את השגריר הרוסי כדי להסביר את דבריו שבהם אמר כי שבדיה ופינלנד יהפכו שתיהן ל'מטרות לגיטימיות' לאחר הצטרפותן לנאט"ו. שתי המדינות הנורדיות ביקשו חברות בנאט"ו זמן קצר לאחר פלישת רוסיה לאוקראינה בשנה שעברה. שתי הממשלות מקווים להשלים את התהליך השנה.

האיום על שוודיה ופינלנד נתפס כניסיון האחרון של רוסיה להפגין כוח מול המערב לאחר שדווח כי הקרמלין עורך תרגילי עם טילים גרעיניים גדולים. בהתקפה על המדינה אמר שגריר רוסיה בשטוקהולם כי החלטתה של שוודיה להצטרף לנאט"ו היא "מהירה" וביקר את המדינה על כך שהיא מתנהלת ללא משאל עם לאומי בנושא.

השגריר הרוסי  אמר ששבדיה עושה "צעד אל התהום" על ידי כניסה לחברות בנאט"ו ואמר "השוודים ללא ספק ישלחו אל מותם למען האינטרסים של אחרים". משרד החוץ השוודי זימן את שגריר רוסיה לשיחת נזיפה. "מדיניות הביטחון של שוודיה נקבעת על ידי שוודיה - ולא על ידי אף אחד אחר", הוסיף.

הן שבדיה והן פינלנד היו בעלות ברית הדוקה עם נאט"ו במשך עשרות שנים, אך דעת הקהל במדינות הייתה נגד הצטרפות רשמית לברית לפני הפלישה הרוסית. אך כמה סקרים גילו כי 80% בפינלנד ויותר משני שליש בשבדיה כעת בעד הצטרפות לנאט"ו על רקע המלחמה באוקראינה.

מאז שהבהירו את כוונותיהן, שוודיה ופינלנד - שחולקות גבול של 1,340 ק"מ עם רוסיה - אוימו שוב ושוב על ידי מוסקבה. אבל כל 30 חברות נאט"ו חייבות לאשרר את בקשת החברות של מדינה אם היא רוצה להצטרף. פינלנד ממתינה כעת לטורקיה שתאשר את חברותה. נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן הבטיח לעשות זאת בעקבות ביקורו של נשיא פינלנד סאולי נייניסטו במדינה בתחילת החודש.

 

 

בחדרי חרדים

 צבע אדום

art