מבזקים +
תל אביב 27°c
באר שבע 30°c
חיפה 25°c
ירושלים 27°c
בית שמש 30°c
בני ברק 31°c
אשדוד 27°c
י"ג תשרי התשפ"ה | 15.10.2024
תל אביב 27°c
באר שבע 30°c
חיפה 25°c
ירושלים 27°c
בית שמש 30°c
בני ברק 31°c
אשדוד 27°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

ברקע המשבר מול ארה"ב: השיחות בבית הנשיא נמשכות

שיחות ההידברות סביב הניסיון למצוא מתווה פשרה מוסכם לרפורמה המשפטית נמשכות בבית הנשיא לאחר הפגישה הראשונה בין נציגי הקואליציה לאופוזיציה אמש • בשעה זו נפגש נשיא המדינה עם נציגים מטעם סיעת רע״מ ובהמשך היום הוא צפוי להיפגש גם עם נציגי סיעת חד״ש-תע״ל ונציגי סיעת העבודה

ברקע המשבר מול ארה"ב: השיחות בבית הנשיא נמשכות
נציגי רע"מ בבית הנשיא צילום: עמוס בן גרשום/ לע״מ

לאחר הצהרתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בדבר עצירת חקיקת הרפורמה המשפטית, אמש (שלישי) התקיימה פגישת ההידברות הראשונה בין נציגי הקואליציה לנציגי האופוזיציה כאשר היום יימשכו השיחות בבית הנשיא עם שאר נציגי סיעות האופוזיציה. בשעה זו נפגש נשיא המדינה יצחק הרצוג עם נציגים מטעם סיעת רע״מ, כאשר ובהמשך היום ייפגש הרצוג גם עם נציגי סיעת חד״ש- תע״ל ונציגי סיעת העבודה.

הפגישה הראשונה בבית הנשיא כללה את נציגי האופוזיציה מטעם סיעת יש עתיד – חברות הכנסת אורנה ברביבאי וקארין אלהרר, יועמ"ש יש עתיד עו"ד עודד גזית ומנכ"לית משרד רה"מ לשעבר נעמה שולץ, ונציגי סיעת המחנה הממלכתי – חברי הכנסת גדעון סער וחילי טרופר ועורך הדין רונן אביאני.

ומאידך את נציגי הקואליציה מזכיר הממשלה עו"ד יוסי פוקס, השר רון דרמר, הפרופסור טליה איינהורן וראש המחלקה המשפטית ל פורום 'קהלת' הדוקטור אביעד בקשי. שאר סיעות האופוזיציה ישלחו גם הן נציגים לשיחות עם הנשיא, מלבד מפלגת ישראל ביתנו של אביגדור ליברמן שהודיע כי השיחות הן רק ניסיון לסיים את גל המחאות נגד הממשלה.

כבר אתמול עם היוודע דבר השיחות בבית הנשיא נקלעו מפלגות האופוזיציה למשבר ראשון, דווקא מול מובילי מחאות המשאל שהתנגדו לשיחות עם הקואליציה בהמשך להנחת החוק על שולחן הכנסת במקביל לעצירת החקיקה: "הבהרנו כי אנחנו מצפים להוריד את החקיקה שהונחה בלילה בכנסת, כדי להתחיל דיון בדף חלק", הבהירו יד ב'יש עתיד' בהודעתם על השיחות: "אנחנו רואים חשיבות בכך שכל העקרונות שנסכים עליהם כאן יהיו בהסכמה רחבה של נציגי הציבור, שתשקף הסכמה לאומית של אזרחי ישראל".

מאידך, במפלגת 'המחנה הממלכתי' של בני גנץ, לו הסקרים האחרונים חוזים עלייה משמעותית בעקבות הקו הממלכתי שהציג יחסית ללפיד המשיכו באותו הקו: "אנחנו מגיעים לשיח בלב פתוח ובנפש חפצה, ונעשה הכל כדי לסייע להצלחת המשימה הלאומית שבפנינו. משימה שיש לה שני יסודות עליונים – שמירה על הדמוקרטיה הישראלית ושמירה על אחדות העם. בימים הקרובים נגבש את תהליכי העבודה בחסות נשיא המדינה, וניגש למלאכה החשובה. אנחנו קוראים גם לצוות הקואליציוני להתנהל באחריות – לא רק בהתנהלות בחדר המשא ומתן אלא גם בזירה הציבורית".

נזכיר כי השיחות מתקיימות לאחר שעמדת הקואליציה בכלל וראש הממשלה בפרט ספגו אמש מכה קשה מאוד בדמות ביקורת חריפה מצד נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן שהודיע כי אין בכוונתו להזמין את ראש הממשלה לבית הלבן בתקופה הקרובה: "כמו הרבה תומכים אדוקים של ישראל – אני מאוד מודאג. הם לא יכולים להמשיך בדרך הזו. די הבהרתי את זה", אמר ביידן.

עכשיו 14

 צבע אדום

art