מבזקים +
תל אביב 29°c
באר שבע 26°c
חיפה 29°c
ירושלים 29°c
בית שמש 29°c
בני ברק 29°c
אשדוד 29°c
כ"ו אלול התשפ"ד | 29.09.2024
תל אביב 29°c
באר שבע 26°c
חיפה 29°c
ירושלים 29°c
בית שמש 29°c
בני ברק 29°c
אשדוד 29°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

ארה"ב "מודאגת מאוד" לאחר פיטוריו של גלנט

ארה"ב "מודאגת מאוד" לאחר פיטוריו של שר הביטחון גלנט. ארה"ב מדגישה את הצורך בפשרה. הבית הלבן הזכיר את השיחה האחרונה עם ראש הממשלה שבו ביידן העלה דאגות לגבי הרפורמה המשפטית והדגיש את החשיבות לבלמים ואיזונים

ארה"ב "מודאגת מאוד" לאחר פיטוריו של גלנט
ביידן ונתניהו צילום: באדיבות המצלם

ממשל ביידן הביע את חרדתו הלילה לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו פיטר את שר הביטחון יואב גלנט בשל קריאתו של האחרון לקואליציה לעצור את החקיקה שמטרתה לשנות את מערכת המשפט.

"אנחנו מודאגים מאוד מההתפתחויות המתמשכות בישראל, שמדגישות עוד יותר את הצורך הדחוף בפשרה", אמר דובר לביטחון לאומי של הבית הלבן ל"טיימס אוף ישראל" שעות לאחר הדחתו של שר הביטחון.

גלנט נשא במוצאי שבת נאום בפריים-טיים שבו הזהיר כי המאמץ של הממשלה לבלום באופן קיצוני את כוחו של בג"ץ עורר קרע חברתי כה גדול, שהוא "חדר לצה"ל ולסוכנויות הביטחון".

דובר המועצה לביטחון לאומי של הבית הלבן הצביע על שיחתו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן עם נתניהו בשבוע שעבר, במהלכה העלה ביידן את דאגתו לגבי הרפורמה המשפטית. "כפי שהנשיא דן לאחרונה עם ראש הממשלה נתניהו ישירות, ערכים דמוקרטיים תמיד היו, וחייבים להישאר, סימן ההיכר של מערכת היחסים בין ארה"ב לישראל", אמר הדובר.

"חברות דמוקרטיות חזקות על ידי בלמים ואיזונים אמיתיים, ויש לחתור לשינויים מהותיים עם הבסיס הרחב ביותר האפשרי של תמיכה עממית", הוסיף הדובר. דובר המועצה לביטחון לאומי אמר כי ארה"ב "ממשיכה לדחוף בתוקף את מנהיגי ישראל למצוא פשרה בהקדם האפשרי המבוססת על תמיכה עממית רחבה".

 

 

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום