מבזקים +
תל אביב 23°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 23°c
בית שמש 23°c
בני ברק 33°c
אשדוד 23°c
כ"ה אלול התשפ"ד | 28.09.2024
תל אביב 23°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 23°c
בית שמש 23°c
בני ברק 33°c
אשדוד 23°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

בעקבות פיטורי גלנט: עשרות אלפים בנתיבי איילון, הפגנה מחוץ לביתו של נתניהו בירושלים

נתיבי איילון נחסמו הערב לשני הכיוונים בעקבות אלפים שמפגינים נגד פיטורי שר הביטחון | הפגנות נוספות, שהתארגנו באופן ספונטני, נרשמות ברחבי הארץ העוצמתית שבהן היא זו שמתקיימת ברחוב עזה מטרים ספורים מביתו הפרטי של ראש הממשלה נתניהו, שם נפרצו המחסומים

בעקבות פיטורי גלנט: עשרות אלפים בנתיבי איילון, הפגנה מחוץ לביתו של נתניהו בירושלים
הפגנה נגד הרפורמה צילום: אריק מרמור, פלאש 90

אלפי בני אדם מפגינים הערב (ראשון) בתל אביב בעקבות פיטוריו של שר הביטחון יואב גלנט, לאחר שקרא לעצור את חקיקת הרפורמה המשפטית. בשל המחאה, נתיבי איילון נחסמו לתנועה באזור מחלף השלום לשני הכיוונים. המפגינים הדליקו מדורות במרכז הכביש ולפי שעה המשטרה אינה מנסה לפתוח את הציר לתנועה.

הפגנות נערכות בערים נוספות ברחבי הארץ. כמה מאות מפגינים מוחים סמוך למעון ראש הממשלה ברחוב עזה בירושלים, שם הצליחו כמה מהמפגינים לפרוץ את הגדרות המוצבות דרך קבע ברחוב מטעמי ביטחונם של ראש הממשלה ומשפחתו.

לפני זמן קצר נחסם לזמן קצר כביש מספר 1 לתנועת כלי רכב לכיוון מזרח, זאת בעקבות חסימת הציר ע"י מפגינים באזור מחלף חמד.

מהמשטרה נמסר כי "כוחות המשטרה פועלים במקום לפינוי מפרי הסדר ולפתיחת הציר לתנועה. הציר פתוח כעת לתנועת באופן חלקי וישנם עומסי תנועה במקום".

לשכת השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הודיעה כי הוא בדרכו למטה הארצי של המשטרה בירושלים, "שם יכנס הערכת מצב בעקבות האירועים החמורים הערב", לשון ההודעה.

בתוך כך, מפכ"ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי סיים לפני זמן קצר ישיבת הערכת מצב שבה השתתפו מפקדי המחוזות זאת לנוכח שורת המחאות המתקיימות הערב וצפויות מחר.

המפכ"ל שב והדגיש גם הערב כי משטרת ישראל מאפשרת את זכות המחאה ורואה בה אבן יסוד במדינה דמוקרטית אך יחד עם לא תאפשר הפרות סדר, פגיעה בסמלי שלטון, פגיעה בתשתיות ובשוטרים. כמו כן מפקדי מחוזות מרחבים ותחנות משטרה הוקפצו ליחידות.

מוקדם יותר הערב החליט ראש הממשלה בנימין נתניהו להעביר את שר הביטחון יואב גלנט מתפקידו. מלשכת רה"מ נמסר כי, "ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט להעביר מתפקידו את שר הביטחון יואב גלנט".

את הודעת הפיטורים קיבל גלנט לאחר שנתניהו זימן אותו ללשכתו ואמר לו כי הוא איבד את האמון בו לאחר שפעל נגד הממשלה ונגד הקואליציה בעת שראש הממשלה שהה בביקור מדיני בחו"ל.

בסביבת נתניהו מסבירים הערב כי הסיבה המרכזית למהלך היא "תגובה רפה וחלשה מצד השר גלנט נגד הסרבנות בצה"ל, דבר שאין לו שום מקום".

השר גלנט הגיב הערב בקצרה בחשבון הטוויטר שלו וכתב: "ביטחון מדינת ישראל תמיד היה ותמיד יישאר משימת חיי".

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום