נגזר דינו של חייל שסיכן את בטחון המדינה

דובר צה"ל מתיר לפרסם כי חייל הורשע היום בעבירות של פרסום ידיעות חשאיות | בפרסום הידיעות גרם החייל נזק ממשי לביטחון המדינה | בנוסף לחייל - גם אזרחים נעצרו

ראובן כספי | חרבות ברזל 23.3.2023 | 19:41

אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה | צילום: pixabay

חייל צה"ל, המשרת באגף המודיעין, הורשע היום (חמישי) בעבירות של גילוי ידיעות וכן חריגה מסמכות שהגיעה עד כדי סיכון ממשי של בטחון המדינה ובעבירה של התנהגות שאינה הולמת. זאת בגין מסירת מידע מסווג, אליו נחשף על רקע תפקידו במערך המודיעין הצבאי.

כתב האישום נגד החייל הוגש על ידי התביעה הצבאית לאחר חקירה משותפת של צה״ל, משטרת ישראל וכן שירות הביטחון הכללי.

על פי כתב האישום, הנאשם שיתף אחרים במספר ידיעות חשאיות, אשר חשיפתן עלולה היתה להביא לסיכון ביטחוני ממשי. החייל עשה זאת על אף שהיה מודע לכך שהמידע עשוי להתפרסם לכלל ציבור הרחב.

ואכן, בסופו של דבר, ידיעות בודדות מתוך אלה שהעביר הנאשם לאחרים, פורסמו מאוחר יותר ברשת על ידי אדם אחר. בחלק מן המקרים, גרם פרסום הידיעות נזק לביטחון המדינה.

בתום הליך גישור ממושך שהתקיים בפני נשיא בית הדין הצבאי, הושגו בין הצדדים הסכמות לפיהן החייל ירצה עונש של 27 חודשי מאסר בפועל, נוסף על מאסר מותנה. הסדר הטיעון אושר היום על ידי בית הדין הצבאי. במסגרת הסדר הטיעון, הובאו בחשבון נסיבותיו הפרטניות של המקרה, פוטנציאל הנזק ורמות ענישה במקרים דומים.

בנוסף, כבר בתחילת החקירה נעצרו מעורבים נוספים שהינם אזרחים. כתבי אישום נגדם הוגשו לבית משפט המחוזי בלוד וכן לבית המשפט המחוזי בבאר שבע, והם שוחררו למעצר בית. משפטם האזרחי טרם החל.

מדובר צה"ל נמסר כי יתר פרטי הפרשה אסורים בפרסום.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום