מבזקים +
תל אביב 30°c
באר שבע 33°c
חיפה 29°c
ירושלים 30°c
בית שמש 30°c
בני ברק 31°c
אשדוד 30°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 30°c
באר שבע 33°c
חיפה 29°c
ירושלים 30°c
בית שמש 30°c
בני ברק 31°c
אשדוד 30°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

ערב דרמטי: נתניהו וגלנט ימסרו הצהרות - טיסת ראה"מ נדחתה

ראש הממשלה בנימין נתניהו יישא הערב הצהרה חשובה לתקשורת. קודם לכן יישא הצהרה השר גלנט בה צפוי לקרוא לעצירה מיידית של חקיקת הרפורמה המשפטית בגלל ההשלכות שלה על מערכת הביטחון. המראתו של ראש הממשלה ללונדון נדחתה לארבע בבוקר

ערב דרמטי: נתניהו וגלנט ימסרו הצהרות - טיסת ראה"מ נדחתה
בנימין נתניהו ויואב גלנט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו דוחה את המראתו ללונדון לשעה 04:00 לפנות בוקר וימסור הערב (חמישי) הצהרה לתקשורת בשעה 20:00 במשרד ראש הממשלה בירושלים. חצי שעה קודם לכן, שר הביטחון יואב גלנט יקיים מסיבת עיתונאים בה יקרא לעצור את חקיקת הרפורמה המשפטית בגלל ההשלכות שלה על הצבא ומערכת הביטחון.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי ראשי הסיעות החרדיות יגבו את קריאתו של השר גלנט לעצירת החקיקה שככל הנראה תקבל את תמיכת נתניהו: "ש״ס ויהדות התורה יתמכו בכל מה שראש הממשלה והליכוד יחליטו", אומרים בכירים חרדים.

יצוין כי עדיין לא ברור האם המהלך מתוכנן עם סגן ראש הממשלה ושר המשפטים יריב לוין. לוין ככל הנראה לא ישתתף בהצהרת נתניהו הערב.

על פי דיווח ב'חדשות 12' בסביבת שר הביטחון מוטרדים מאוד מההשפעה של החקיקה על הצבא, ומהאופן שבו אויבי ישראל מפרשים את מה שמתחולל במדינה. בנוסף מוטרדים בסביבתו של גלנט מהפוטנציאל העצום לעימות באחת הזירות שהולך וגדל, ומהפגיעה המשמעותית ביחסים המדיניים והביטחוניים של ישראל עם ארה"ב, אירופה ומדינות המפרץ.

במקביל, רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו הוציאה הודעה חריגה בה קראה להרגעת הרוחות ולפעול להסכמה רחבה. בהודעה נכתב: "מאז המצור האלים נגדי במספרה בתל אביב, לצערי האלימות נגד אישי ציבור רק מתגברת.

היום הותקף באלימות השר אבי דיכטר. בימים האחרונים הותקפו שרות ושרים נוספים מהליכוד - ניר ברקת, מיקי זוהר, מירי רגב - וכן חברות וחברי כנסת".

עוד נכתב בהודעה מטעם שרה נתניהו: "בשבועות האחרונים נשמעים ומתפרסמים איומים לרצח ראש הממשלה, שלי ושל בנינו, של שרי הממשלה כמו יריב לוין ואיתמר בן גביר, ושל נציגי ציבור נוספים. אני מגנה בכל תוקף את ההסתה וההתקפות האלימות הללו, שאין להן שום מקום בקרבנו.

אני קוראת לראשי האופוזיציה, שרובם נמנעו מלגנות את האירוע החמור בתל אביב נגדי, להוקיע את האלימות נגדי אישי ציבור בטרם זה יהיה מאוחר מדי".

עוד כתבה: "כמו כן, אני מקווה שמשטרת ישראל, הפרקליטות והיועצת המשפטית לממשלה יפעלו בכל תוקף נגד מפירי החוק המסיתים והאלימים. יחד עם זאת אני יודעת שקומץ האנרכיסטים הקיצונים הללו אינם מייצגים את רוב אזרחי ישראל שמעוניינים בהידברות, באחדות ובפשרה. גם אני מייחלת לכך".

עוד נכתב בהודעת רעיית רה"מ: "לצערי, צפיתי אתמול בסרטון של אחד האנרכיסטים האלימים באותו לילה קשה בתל אביב. אותו מפגין אמר שהוא מצטער שלא הרגו אותי באותו ערב. אני מצידי, באותו אירוע, שוחחתי עם אנשי הביטחון שחילצו אותי. אמרתי להם שאני מקווה מאוד שאף אחד מן המפגינים לא נפגע".

לסיום קראה שרה נתניהו: "אסור לנו להגיע לשפיכות דמים, לאלימות ולהסתה, גם אם יש בינינו חילוקי דעות. אני קוראת לכולם להרגיע את הרוחות ולפעול יחד למען הסכמה רחבה בעם ישראל".

יצוין, כי אמש נועד שר הביטחון גלנט עם יו"ר המחנה הממלכתי ח"כ בני גנץ.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום