מבזקים +
תל אביב 30°c
באר שבע 33°c
חיפה 29°c
ירושלים 30°c
בית שמש 30°c
בני ברק 31°c
אשדוד 30°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 30°c
באר שבע 33°c
חיפה 29°c
ירושלים 30°c
בית שמש 30°c
בני ברק 31°c
אשדוד 30°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

ח"כ בן ברק: "תומך במילואימניקים שמסרבים להתייצב"

ח"כ בן ברק התייחס להתרחבות תופעת הסרבנות בקרב המילואימניקים והודיע כי הוא תומך בהם. לדבריו, "לו הייתי היום במוסד, לא בטוח שהייתי עושה את זה"

ח"כ בן ברק: "תומך במילואימניקים שמסרבים להתייצב"
רם בן ברק צילום: ערוץ כנסת

חבר הכנסת רם בן ברק נאם היום (רביעי) במליאת הכנסת ואמר כי הוא תומך במילואימניקים שמסרבים להתייצב בצה"ל ברקע קידום הרפורמה המשפטית.

בן ברק נשאל על ידי השר סופר האם הוא מגנה את השימוש בסרבנות והשיב: "אם אנשי המילואים הגיעו למסקנה שזה העיתוי להפסיק להתנדב למילואים אז אני תומך בהם". עוד אמר בן ברק כי הוא "תומך במחאה בכל האמצעים שהמוחים מחליטים לגביהם".

בן ברק הוסיף: "אני שירתי במוסד 34 שנים ובמסגרת השירות שלי עשיתי דברים לא נעימים. חלקם לא היה לי קל איתם מבחינה מוסרית, אבל עשיתי את זה בשם הממלכה וכי ידעתי שיש ביקורת שיפוטית על ההחלטות האלה ומי שמקבל אותן לוקח את הכול בחשבון".
עוד אמר הח"כ מיש עתיד: "לו הייתי היום במוסד, לא בטוח שהייתי עושה את זה. אם הייתי יודע שמאחורי ההחלטות שאני נאלץ לבצע עומדים אנשים שאין מעליהם ביקורת שיפוטית - ספק אם הייתי עושה את זה".

נזכיר כי, זמן קצר קודם לכן, שיגרו 360 לוחמי מילואים מהקומנדו הימי בעבר ובהווה מכתב לשר הביטחון יואב גלנט, שפיקד בעבר על היחידה, והודיעו לו שלא יתנדבו למילואים. "מצפוננו לא יאפשר לנו להמשיך ולהתנדב למילואים או לעודד שירות כזה במדינה ששינתה את פניה ואינה עוד דמוקרטית", כתבו.

הם הוסיפו: "אנחנו מצטרפים לאחינו לנשק, אנשי המילואים ביחידות אחרות, שקוראים לך לעצור את ההפיכה המשטרית, להציל את הדמוקרטיה הישראלית, להראות מנהיגות ולחלץ את המדינה מכאוס".

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום