מבזקים +
תל אביב 31°c
באר שבע 33°c
חיפה 29°c
ירושלים 31°c
בית שמש 31°c
בני ברק 32°c
אשדוד 31°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 31°c
באר שבע 33°c
חיפה 29°c
ירושלים 31°c
בית שמש 31°c
בני ברק 32°c
אשדוד 31°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

אחרי 18 שנה: החוק לביטול ההתנתקות אושר סופית

מליאת הכנסת אישרה את ביטול חוק ההתנתקות בצפון השומרון. בהצעת החוק תמכו 31 חברי כנסת מול 18 שהתנגדו לו. אישור החוק, יאפשר לישראלים להיכנס חזרה ליישובים שפונו בשנת 2005, בהם חומש ושא-נור

אחרי 18 שנה: החוק לביטול ההתנתקות אושר סופית
ההתנחלות בחומש צילום: פלאש 90

מליאת הכנסת אישרה הלילה (שלישי) בקריאה שנייה ושלישית את החוק לביטול תוכנית ההתנתקות בצפון השומרון. בהצעת החוק תמכו 31 חברי כנסת מול 18 שהתנגדו לו. אישור החוק, יאפשר לישראלים להיכנס חזרה ליישובים שפונו בשנת 2005, בהם חומש ושא-נור.

עם אישור החוק, החלו חגיגות במליאה ואנשי חומש יחד עם ראש מועצת שומרון יוסי דגן בירכו בקול בליווי מחיאות כפיים: "שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה".

את הצעת החוק יזמו חברי הכנסת לימור סון-הר מלך ויולי אדלשטיין. ח"כ לימור סון הר מלך בירכה על אישור החוק ואמרה: "ברגע הזה קשה לי לתרגם את התחושות למילים. זהו יום של שמחה אינסופית על התיקון ההיסטורי שעשינו כאן בכנסת. אחרי 18 שנים של גירוש, הרס ורדיפת כל מי שרק ביקש לחזור לשטח הישובים שפונו ולתקן את העוול, היום, מצהירה כנסת ישראל ברוב מובהק כי הגירוש והחוק שהיוו אות קלון לעם ישראל ורמסו ברגל גסה אלפי אזרחים חלוצים, הינם נחלת העבר".

סון הר-מלך הוסיפה: "אני מודה לבורא עולם על הזכות להיות שותפה לתהליך התיקון הזה, אך למרות ההתרגשות והשמחה אסור לנו לנוח על זרי הדפנה ולהינשא על גלי האופוריה. דווקא כעת כשיש אפשרות לתקן עוולות ולהוביל מהלכים משמעותיים בשטח עלינו לזכור את היעדים והאתגרים הבאים שעומדים לפתחנו, החוק הגזעני והמפלה שאסר על כניסת יהודים ליישובי צפון השומרון, אכן יוסר היום, אך עלינו לוודא שהדבר לא יסתכם בזה".

יו״ר הציונות הדתית שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ בירך על אישור החוק: "הלילה הזה מרגש כי אנחנו מתחילים כאן תיקון היסטורי. הודות לחלוצי חומש הגיבורים שנאחזים במקום במסירות במשך שנים, כנסת ישראל והקואליציה שלנו מתחילים הלילה למחוק את חרפת הגירוש מספר החוקים ולקדם את הסדרת הישיבה בחומש. מה שאתה בוחר זה מה שאתה מקבל!".

חה"כ יולי אדלשטיין, ממובילי החוק, בירך: "17 שנים של ניסיונות, מאבק בלתי מתפשר ואמונה חזקה בצדקת הדרך התנקזו לרגע אחד שבו מליאת הכנסת הצביעה בעד ביטול חוק ההתנתקות. מדינת ישראל התחילה הלילה את תהליך ההחלמה שלה מאסון הגירוש. זהו הצעד ראשון ומשמעותי לתיקון אמיתי ולביסוסה של ישראל בשטחי המולדת השייכים לה".

גם שרת ההתיישבות אורית סטרוק בירכה: "שמחה לארצך, וששון לעירך - ריקודי הודיה ושמחה ברחבת הכנסת, לאחר שחוק השיבה לחומש וצפון השומרון עבר בקריאה שניה ושלישית. "אם אתה מאמין שיכולים לקלקל, תאמין שיכולים לתקן" - זה היה העקרון לפיו הקמנו לפני יותר מ 17 שנה את מטה "חומש תחילה". עכשיו אנחנו זוכים להתחיל לתקן. אשרינו שזכינו".

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום