מבזקים +
תל אביב 27°c
באר שבע 25°c
חיפה 25°c
ירושלים 24°c
בית שמש 27°c
בני ברק 34°c
אשדוד 27°c
י"ג תשרי התשפ"ה | 15.10.2024
תל אביב 27°c
באר שבע 25°c
חיפה 25°c
ירושלים 24°c
בית שמש 27°c
בני ברק 34°c
אשדוד 27°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

סיעת הליכוד אישרה את ריכוך הרפורמה; 4 התנגדו

סיעת הליכוד אישרה הערב בתום דיון סוער וארוך מהרגיל את מתווה ריכוך הרפורמה המשפטית למרות התנגדותם של ארבעה חברי כנסת 

סיעת הליכוד אישרה את ריכוך הרפורמה; 4 התנגדו
אופיר כץ עם בנימין נתניהו צילום: אריק מרמור, פלאש 90

בתום דיון סיעתי סוער ומתוח, סיעת הליכוד הצביעה הערב (שני) ברוב מוחץ על ריכוך הרפורמה המשפטית, ארבעה חברי כנסת הצביעו נגד הנוסח המרוכך

בליכוד הסבירו כי ״שיטה זו שבה נציגי הציבור בוחרים שופטים נהוגה כמעט בכל הדמוקרטיות בעולם. הטענה שביטול המנגנון שבו השופטים ממנים את עצמם זה ׳קץ הדמוקרטיה׳ - משוללת יסוד״.

״החוק לא מאפשר השתלטות של הקואליציה או האופוזיציה על בית המשפט, אלא מבטיח שיהיה גיוון בהרכב השופטים״, לשון הודעת הליכוד.

חברי הכנסת דודי אמסלם, דני דנון, משה סעדה ומשה פסל הצביעו נגד, חבר הכנסת דנון טען כי מדובר בהתקפלות, ״מהרגע הראשון הבהרתי שאני תומך ברפורמה. העם נתן לנו מנדט ברור לבצע שינוי במערכת המשפט, ואמרתי שאתן לכך גב מלא. חשבתי שאפשר וצריך להתפשר למען רעיון האחדות, אבל להתפשר אין פירושו להתקפל״.

״לצערי״, הוסיף דנון ותקף, ״אנו עדים בימים ובשבועות האחרונים להתנהלות לא טובה של הקואליציה, מתווים של שותפים בקואליציה שנשלפים באישון ליל, זיגזוג מ-0 ל-100 ומ-100 ל-0. לא נכון לוותר על נושאי ליבה כאשר אין הסכמה רחבה״.

עוד הוסיף דנון ״ברור לכולם שהצעדים שלנו יובילו רק להחרפת המאבק והדה לגיטימציה לבחירת העם הדמוקרטית. אם המהלך היה מביא להסכמה רחבה היה נכון לשקול ויתורים מפליגים. כעת נשארנו עם נסיגה מפוארת ובלי שום הסכמות. חבל״.

 

בחדרי חרדים

 צבע אדום

art