מבזקים +
תל אביב 30°c
באר שבע 30°c
חיפה 30°c
ירושלים 30°c
בית שמש 30°c
בני ברק 30°c
אשדוד 30°c
כ"ו אלול התשפ"ד | 29.09.2024
תל אביב 30°c
באר שבע 30°c
חיפה 30°c
ירושלים 30°c
בית שמש 30°c
בני ברק 30°c
אשדוד 30°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

שר האוצר בארה"ב: כלכלת ישראל חזקה ויחסית קלה לניהול בעיתות משבר

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' נפגש עם בכירי ההנהלה הבין לאומית של סיטי בנק, אחד הבנקים הגדולים בארה"ב, במטה הבנק בניו יורק. בפגישה אמר השר: "השוק הישראלי והבנקאי הוא שוק קטן ויציב מה שמאפשר גידור סיכונים ושמירה על איתנות השוק הישראלי"

שר האוצר בארה"ב: כלכלת ישראל חזקה ויחסית קלה לניהול בעיתות משבר
השר סמוטריץ' צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' קיים פגישה עם בכירי ההנהלה הבין לאומית של סיטי בנק, אחד הבנקים הגדולים בארה"ב, במטה הבנק בניו יורק. בפגישה דן השר עם בכירי הבנק בהשלכות של עליות הריבית בעולם על האינפלציה, השווקים ועל יציבות הבנקים בארה"ב, בנושאי השקעות בין לאומיות, שווקים בין לאומיים, ההשפעה של קריסת SVB ו-Signature Bank על יציבות הבנקים, שוק המשכנתאות, השקעות בטכנולוגיה וסקירה על הדינמיקה העכשווית של הכלכלה האמריקאית והבין לאומית.

שר האוצר סמוטריץ: "בשבוע האחרון שוק הבנקאות עבר טלטלה, ראינו התערבות של הפד ועדיין מדינת ישראל עוקבת מקרוב על ההשפעות הרוחביות על הבנקים והכלכלות הבינ"ל והישראלית בפרט. כלכלת ישראל חזקה ויחסית קלה לניהול בעיתות משבר. השוק הישראלי והבנקאי הוא שוק קטן ויציב מה שמאפשר גידור סיכונים ושמירה על איתנות השוק הישראלי".

עוד אמר: "שיתוף הפעולה של הכלכלה הישראלית עם הכלכלות הבינ"ל ימשיך ויצמח, ודווקא הטלטלות העולמיות פותחות צוהר לכלכלה הישראלית שהיא כאמור קטנה ויציבה להשקעות בין לאומיות בישראל ואנחנו נמשיך ונפעל כדי שזה יקרה".

לפני הפגישה עם בכירי הבנק, השר סמוטריץ' ביקר במוזיאון השואה בניו יורק ואמר: "כאן, על יד מגילת העצמאות, בסיומו של סיור במוזיאון השואה בוושינגטון, המסר שמהדהד כאן ולעולם, זה never again, לעולם לא עוד. יש לנו מדינה שמגינה עלינו, אבל יש מדינה אחרת, איראן, שמבקשת כמו אז להשמיד את מדינת ישראל ולעולם אסור לשתוק. זה המסר שחייב להדהד כאן מהסיור המצמרר עם הסוף האופטימי הזה, (מגילת העצמאות) במוזיאון השואה כאן בוושינגטון".

"הביקור במקום הזה מטלטל ומשמעותי. הנאצים הארורים היכו בנו במהלך השואה האיומה במחיר דמים בלתי נתפס ובלתי אנושי. דווקא מתוך השבר הגדול ביותר שידע עמנו, קמנו והקמנו מדינה יהודית חזקה, צומחת ומשגשגת. כנכד לניצולים ששרדו את תלאות השואה, אני מחויב לעשות הכל כדי שלעולם לא עוד. זיכרון ששת המיליונים שנרצחו, שאינם עוד, חרוט על לוח ליבנו. האומה הישראלית שוב לא תלך כצאן לטבח".

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום