עוד מ׳ווינט׳: החולייה שלפי החשד חטפה ורצחה אותו, הם חוליית אוזבקים שהופעלה ע״י איראן. השלושה עקבו אחריו מיציאתו מהמרכול. לאחר הרצח הם יצאו בטיסה לטורקיה.
רוצים לעקוף את העומס בנתב"ג? כך תעברו במסלול בידוק מהיר
הטיסות הבינלאומיות חזרו להיקפים של טרום הקורונה, ואף מעבר לכך | במסגרת ההיערכות לחג הוקמה "סיירת משפחות", אשר תסייע למשפחות עם ילדים בעת ההמתנה בתור ובבידוק הביטחוני | נוסעים עם כבודת יד בלבד אשר ביצעו רישום לטיסה (צ'ק-אין) מראש, יעברו במסלול בידוק מהיר
ביקושי שיא של כל הזמנים לטיסות בפסח השנה: גם בהשוואה לצמיחה במספר הנוסעים בכל נמלי התעופה בעולם, הגידול בתנועת הנוסעים בנתב"ג הוא גבוה יחסית, וצפוי לעבור השנה את מספר הנוסעים של שנת 2019, שהייתה שנת שיא בישראל ובכל עולם התעופה.
בנתב"ג יעברו השנה מעל 24 מיליון נוסעים בטיסות בינלאומיות. הממוצע החודשי מאז תחילת השנה הוא מעל למיליון וחצי נוסעים, וחודש מרץ יסתיים עם מעל 1.9 מיליון נוסעים.
רשות שדות התעופה נענתה לבקשת חברות התעופה להרחיב את מגוון הטיסות ואת התחרות על מגוון היעדים. הרשות נערכה לקליטת מספרי שיא של נוסעים ותגברה את מערך העובדים בשדה. יציאת עובדים לחופשה צומצמה ככל האפשר. במהלך כל ימי החג יימצאו בשדה כל המנהלים ברש"ת ובנתב"ג, מכל המחלקות והדרגים, לרבות נוכחות בלילות, בערבי החג ובחג עצמו. באולמות הנוסעים יתוגברו נקודות השירות לטסים, מהבידוק הביטחוני ועד שירות דיילות. המטרה: למנוע עיכובים, לפתור בעיות ולהבטיח זרימה חלקה של הנוסעים.
בימי השיא יעברו בנתב"ג קרוב ל-100 אלף נוסעים ביממה, בכ-580 נחיתות והמראות. ביום ראשון 9 באפריל צפויים לעבור בנתב"ג 89 אלף נוסעים; ביום שני 10.4 כ-90 אלף נוסעים; ביום חמישי 13.4 כ-97,400 נוסעים; וביום ראשון 16.4 צפויים מעל 89 אלף נוסעים.
בעונת הקיץ, אפריל עד אוקטובר 2023, יתחילו 13 חברות תעופה חדשות לנחות בנתב"ג, ויציעו מגוון רחב של יעדים חדשים בטיסה ישירה. מביניהן, שלוש חברות יחזרו לפעול מחדש לאחר הקורונה, ועוד 10 נוספות יגיעו אלינו לראשונה.
החברות הן: איירו איטליה למילנו ופירנצה, וויז אייר (מלטה) לרומא ומילנו, איסלנד אייר לריקיאוויק, אנימה ווינגס לרומניה, איבריה אקספרס למדריד, אייר אסטנה לקזחסטן, פליי וואן לארמניה, טיביליסי איירוויז לגאורגיה, קנוט שארק לטשקנט ורד ווינגס לרוסיה. אייר מלטה, אייר סרביה, וסמרט ווינגס הפולנית יחדשו את הקווים לנתב"ג.
במסגרת ההיערכות לחג הוקמה "סיירת משפחות", אשר תסייע למשפחות עם ילדים בעת ההמתנה בתור ובבידוק הביטחוני. באולם בידוק כבודת יד הופעלו 4 עמדות טכנולוגיות חדשות בנוסף על 24 העמדות הקיימות, אשר יקצרו את זמן השהייה במתחם. נוסעים עם כבודת יד בלבד אשר ביצעו רישום לטיסה (צ'ק-אין) מראש, יעברו במסלול בידוק מהיר. מדובר בנוסעי כל חברות התעופה המאפשרות צ'ק-אין מוקדם.
הנהלת השדה השיקה לאחרונה פיילוט "נתב"ג דיגיטלי", הכולל עמדות שירות עצמי חדשות ("טאץ' אנד פליי") עם הדפסה עצמית של תג המזוודה הכולל ברקוד, ושליחה מהירה של המזוודה ישירות לבטן המטוס ללא צורך ברישום בדלפק. העמדות יוצבו בשערים B ,A ו-G, וחברות התעופה המשתתפות בפיילוט הן טורקיש אייר, יונייטד איירליינס, לופטהנזה, אוסטריאן איירליינס, סוויסאייר, אייר קנדה וקתאי פסיפיק.
רש"ת ממליצה לציבור הנוסעים להגיע 3 שעות לפני הטיסה, לעשות צ'ק-אין מהבית, להצמיד למזוודה תג עם שם וטלפון, ולהשאיר גם פתקעם פרטים בתוך המזוודה. לא רצוי לשלוח בכבודה פריטים חיוניים כגון תרופות, מחשב נייד וכד', אלא לקחת אותם איתכם בכבודת היד. וכמובן, גם בשיא העומס להתאזר בסבלנות, בסוף כולם יגיעו לטיסה.
בפסח יירשם גם מספר שיא של טיסות היוצאות מטרמינל 1, מאז הפעלתו מחדש בשנת 2013. טרמינל 1 אטרקטיבי במיוחד לחברות התעופה המשלמות אגרות מופחתות, ולנוסעים הנהנים ממחירי טיסה זולים יותר. הטרמינל כולל מגוון רחב של חנויות דיוטי פרי וחווית קניות מהנה בדרך לחופשה, בתי קפה ומסעדות כשרות לפסח, שירות הסעות לטרמינל הראשי, אינטרנט אלחוטי חינם, עמדות מידע ומודיעין, משחקייה פתוחה לילדים, חדר "אם וילד", בתי כנסת ועוד.