מבזקים +
תל אביב 30°c
באר שבע 30°c
חיפה 30°c
ירושלים 30°c
בית שמש 30°c
בני ברק 30°c
אשדוד 30°c
כ"ו אלול התשפ"ד | 29.09.2024
תל אביב 30°c
באר שבע 30°c
חיפה 30°c
ירושלים 30°c
בית שמש 30°c
בני ברק 30°c
אשדוד 30°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

מספר ההרוגים האוקראינים והרוסים הולך וגדל

קרב עקוב מדם מתחולל במרכז העיר בחמוט באוקראינה. גנרל האוקראיני אומר שהוא מנצל את ההזדמנות כדי להרוג כמה שיותר חיילים רוסים ולשחוק את חיילי המילואים שלו. כוחות אוקראיניים נלחמים מצפון, מזרח ודרום. הדרך היחידה שלהם החוצה, מערבה, נמצאת תחת אש ארטילרית רוסית

מספר ההרוגים האוקראינים והרוסים הולך וגדל
מלחמת אוקראינה צילום: משרד ההגנה האוקראיני

קרבות עזים משתוללים על השליטה במרכז בחמוט במזרח אוקראינה, כך אמרו כוחות משני הצדדים של הסכסוך, האבידות ממשיכות לעלות בקרב הארוך והעקוב מדם של מלחמת רוסיה אוקראינה.

רוסיה הגבירה את מאמציה לכבוש את בחמוט בתחילת פברואר האחרון, לאחר חודשים של לחימה אינטנסיבית ברחבי העיר, ומאז החיילים הרוסים נסוגו לפרברי העיר הקטנה. כוחות אוקראיניים נלחמים כעת מצפון, מזרח ודרום. הדרך היחידה שלהם החוצה, מערבה, נמצאת תחת אש ארטילרית רוסית.

אוקראינה מתעקשת שיש אסטרטגיה מאחורי המשך המאבק על בחמוט, כך דיווח ה'גארדיאן' הבריטי. מפקד כוחות היבשה של אוקראינה, הגנרל אולכסנדר סירסקי, אמר כי הוא משתמש בהגנה על בחמוט כדי לקנות זמן עד שאוקראינה תוכל לבצע מתקפה אחרת מתוכננת. סירסקי אמר גם כי אוקראינה מנצלת את ההזדמנות כדי להרוג כמה שיותר חיילים רוסים ולשחק את חיילי המילואים שלה.

"המצב סביב בחמוט נותר קשה", אמר סירסקי בהצהרה, סירסקי אמר כי החיילים האוקראינים גורמים לרוסיה "אבידות משמעותיות" וכי ניסיונותיהם לכבוש את מרכז העיר בחמות "נהדפו על ידי ארטילריה, טנקים וכוח אש אחר".

"יש צורך לקנות זמן כדי לבנות עתודות ולהשיק מתקפת נגד, שהיא לא רחוקה", אמר סירסקי בהצהרה. "חיילים אוקראינים גורמים לרוסים להפסדים הכי כבדים שאפשר, ולא מרחמים לא על עצמם ולא על האויב".

סוכנויות הביון המערביות מעריכות שרוסיה ספגה 20-30,000 הרוגים בבחמוט. אלפי פוסטים ברשתות החברתיות המוקדשים להרוגים באוקראינה מצביעים על מספר ההרוגים הגבוה של אוקראינה.

נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, טען ביום ראשון כי היו יותר מ-1,100 הרוגים של כוחות רוסים בימים האחרונים, מנגד משרד ההגנה הרוסי טען כי הרג 220 חיילים אוקראינים ב-24 השעות האחרונות.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום