מבזקים +
תל אביב 30°c
באר שבע 30°c
חיפה 30°c
ירושלים 30°c
בית שמש 30°c
בני ברק 30°c
אשדוד 30°c
כ"ו אלול התשפ"ד | 29.09.2024
תל אביב 30°c
באר שבע 30°c
חיפה 30°c
ירושלים 30°c
בית שמש 30°c
בני ברק 30°c
אשדוד 30°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

טורקיה: מאות תינוקות וילדים מחפשים את הוריהם

ארבעה שבועות לאחר רעידת האדמה בטורקיה, תינוקות שניצלו ממתינים למשפחותיהם. מאות תינוקות וילדים צעירים הגיעו לבתי חולים בשבוע הראשון לאחר הרעידה, הם חולצו מההריסות ללא מסמכים מזהים. כ-250 מהם היו קטנים מכדי לומר את שמם

טורקיה: מאות תינוקות וילדים מחפשים את הוריהם
רעידת האדמה בטורקיה צילום: אריק מרמור, פלאש 90

מאות תינוקות וילדים צעירים הגיעו לבתי חולים בשבוע הראשון לאחר הרעידה, הם חולצו מההריסות ללא מסמכים מזהים. כ-250 מהם היו קטנים מכדי לומר את שמם.

האחיות בטורקיה טיפלו במאות ילדים ותינוקות לא מזוהים שאף אחד לא בא לדרוש אותם, כולם שוכנו ביחידה שהוקמה בשעות שלאחר הרעידות ב-6 בפברואר. ילדים גדולים מספיק כדי לדבר שאלו שוב ושוב את חברי צוות בית החולים, "איפה ההורים שלי?". רק בשבוע שעבר, צוות בית החולים בסיוואס, טורקיה, איחד מחדש ילד בן חודשיים, שנלקח מבניין בן ארבע קומות שקרס עם אמו, בדינה קילינס.

האסון הותיר את טורקיה וסוריה עם משבר הומניטרי משני - טיפול בלפחות 2000 ילדים שלפי משרד הבריאות חולצו ללא הורים או משפחה. יותר משלושה שבועות לאחר מכן, לפחות 100 מהם נותרו לא מזוהים.

אחיות בבית חולים מתפקדות כבלשים המנסות לאחד מחדש תינוקות שנשלפו מאזור רעידת האדמה עם קרובי משפחה ששרדו, משימה שהסתבכה בשל משבר הפליטים בסוריה והשכיחות הגבוהה של סחר בילדים שם. דריה יאניק, שרת המשפחה של טורקיה, הכחישה בשבוע שעבר את השמועות לפיהן כמה ילדים לא מזוהים הועברו למשפחות חדשות. כך דיווח ה'וול סטריט ג'ורנל'.

המשטרה לקחה דגימות DNA וטביעות אצבע מהילדים עבור מאגר מידע ממשלתי המשמש לאיחוד ניצולים עם משפחותיהם על ידי השוואה של נתונים ביומטריים, כולל תמונות ותיאורים פיזיים, כדי למצוא התאמות. 

בשעות הכאוטיות הראשונות לאחר רעידות האדמה, חילצו כוחות ההצלה את הפצועים והעבירו אותם לצוותי אמבולנס. חלקם נסעו לבתי חולים באזור ואחרים הועברו בטיסה מאות קילומטרים משם. רבים חולצו על ידי מתנדבים שלא היו בטוחים איזה מידע לרשום, למעט היכן נמצאו הילדים. "הייתה אווירת פאניקה, ללא סדר כמו שצריך", אמר צ'יהאן טזוקר, מתנדב מקומי, הוא חפר בהריסות שנותרו מבניין דירות שנפל בן שבע קומות ומצא גופת אישה עם תינוקת עדיין מעורסלת בזרועותיה. "התינוקת לא זוהתה", אמר. "כולנו הצלנו המון תינוקות, המון תינוקות לא מזוהים שמשפחותיהם מתו".

לפני רעידת האדמה, טורקיה הגבירה את סיורי הגבול כדי לנסות לעצור את סחר בילדים בסוריה, שם נערים ונערות נלקחים ללחימה, ולעבודות כפייה. ממשלת סוריה "המשיכה לבצע פשעי סחר בבני אדם", ואינה עושה מאמץ למנוע אותם, כך נאמר בהודעת משרד החוץ האמריקאי. ממשלת סוריה לא הגיבה לבקשות להגיב.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום