מבזקים +
תל אביב 27°c
באר שבע 25°c
חיפה 25°c
ירושלים 24°c
בית שמש 27°c
בני ברק 34°c
אשדוד 27°c
י"ג תשרי התשפ"ה | 15.10.2024
תל אביב 27°c
באר שבע 25°c
חיפה 25°c
ירושלים 24°c
בית שמש 27°c
בני ברק 34°c
אשדוד 27°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

הרה"צ מבעלזא ימריא למסע סגולות וישועות בליז'ענסק

בכ"א באדר יתקיים מסע של סגולות וישועות בראשות הרה"צ רבי אהרן מרדכי רוקח מבעלזא לקרוע שערי שמים בשליחות אביו האדמו"ר מבעלזא לתפילת רבים ולקיים בנו חכמי ישראל. כ-150 מציבור חסידי בעלזא תורמים נכבדים של המוסדות ובתוכם עשרות תושבי אירופה כבר הבטיחו את מקומם במסע. כל הפרטים

הרה"צ מבעלזא ימריא למסע סגולות וישועות בליז'ענסק
הרבי מבעלזא ובנו הרה"צ בתפילה בציון צילום: ארכיון א.מ.ש

כ150 תורמים נכבדים, שותפים ורבי מעש מעידית ועילית של תומכי התורה מקרב חסידי בעלזא בארץ ובאירופה למען 'מרכז מוסדות בעלזא' באר"י ימריאו למסע מרגש, ייחודי ונדיר 'למעלה בקודש' שיתקיים השנה, ביומא דהילולא רבא של הרה"ק הרבי רבי אלימלך מליזענסק זי"ע.

נימים רבים של קדושה קושרים בין מקום התפילה הקדוש והנורא לבין אדמו"רי בית בעלזא, שהיה זה המקום היחיד ששלחו לשם את תפילותיהם ואת שליחיהם להעתיר בתפילה ולפעול ישועות ורפואות, ואף אדמו"רי בית בעלזא נסעו לשם להשתטח בתפילה בעיירה ליז'ענסק, אל מול הציון הקדוש.

המסע המתחיל בעיר לובלין, בבניין הגדול ובהיכל של ישיבת חכמי לובלין, שם ייחשפו המשתתפים לסיפור מרטיט שלא נשמע מעולם, סיפורם של נשמות קדושות שעלו בסערה השמימה, יחד עם מעמד הוקרה לתומכי ועמודי התווך של עולם התורה הגדול בארץ ישראל, ובו יגלו את סוד העושר, ויפתחו שערי השפעות טובות לרווחה לכל אחד ואחד.

כמו כן ייחזו ביצירה המדהימה והמטלטלת סוחטת הדמעות של בעל המנגן הר"ר הרשל רוטנברג, אשר יכניס את המשתתפים לעולם העבר ההיסטורי בצלילי קודש ומעשיהם של צדיקי עולם המגינים עלינו ועל כל הדורות כולם, ויחד נחזיק חזק בחבל ההיסטוריה עד ימינו אלה.

לאחר מכן ימשיכו למעמד התפילה הכנה דרבה, בראשות הרה"צ רבי אהרן מרדכי רוקח, לקראת העליה לציון הקדוש בליז'ענסק, בשירת כיסופים ובתפילה קודם התפילה מעומקי הלב מול שערי שמים פתוחים, כדי לזכות להתפלל בעת רצון אשר בו מתקבלות התפילות.

 

"כי אדמת קודש הוא"

ציון קודשו של רבינו הפך למקום תפילה ואבן שואבת להמוני בית ישראל, אשר שפכו ליבם כמים והשיגו ופעלו ישועות גדולות על ציונו הקדוש. את העליה ביומא דהילולא לציון יסד והנהיג בעל ה'תפארת שלמה' מראדומסק זי"ע, והיה מורגל על לשונו כי מי שיודע את הטעם מפני מה מכל הציונים והקברים שבארץ ישראל עולים דווקא על ציונו של רבי שמעון בר יוחאי. הוא אף יודע ומבין מה הטעם שיש לעלות על ציונו של הרבי ר' אלימלך, ובעיקר מקובל וידוע מאמרו הקדוש, כי ביומא דהילולא דיליה עומד הרבי ר' אלימלך על קברו ומברך בשתי ידים את הבאים להתפלל על קברו.

הרה"ק רבי מאיר מפרמישלאן זי"ע היה אומר ומשמיע כפעם בפעם באוזני חסידיו כי החפץ לזכות ביראת שמים באמת ילך על ציון קברו של הרבי ר' אלימלך ויתפלל שם ויעשו דבריו פירות.

כן מסופר כי בכל שנה ושנה נסע התפארת שלמה לליזענסק להיות סמוך לקברו של ה'נועם אלימלך' זי"ע ביומא דהילולא. פעם נסע דרך קראקא והיה אצל הגאון רבי שמעון סופר זי"ע הרב דקראקא, בן מרן ה'חתם סופר' זי"ע, ושאל אותו רבי שמעון הלא פה בקראקא מונחים גדולי וצדיקי הדור, מפני מה אינו מתפלל אצל קבריהם, והשיב לו התפארת שלמה כי הצדיקים המונחים פה בקראקא אין להם שייכות עם זה העולם, אבל הרבי ר' אלימלך הוא עומד מוכתר בטלית ותפילין ושומע כל בקשה ותחינה!

משמו של הרה"ק ר' מנחם מנדל מרימנוב זי"ע נמסר ונתקדש לדורות כי ההשתטחות על ציונו הקדוש של הרבי ר' אלימלך מליז'ענסק, היא סגולה להתעוררות בתשובה. אכן מקובל היה בכל הדורות כי הרבי ר' אלימלך הבטיח כי כל איש אשר יבוא על קברו, לא ימות בלא תשובה.

והוסיפו צדיקים בדרך רמז, כי גם לשאר השאלות והמשאלות שיש לו לאדם, הרי התפילה מקירות הלב בציון הקדוש מסוגל לקבל "תשובה" לכל משאלות הלב וכל השאיפות, ולזכות לראות ישועת ה' עין בעין בקרוב ובניקל.

הרה"ק ר' שמחה ישכר בער מצעשינוב זצוק"ל היה רגיל לומר כל הצדיקים אינם נמצאים בציונם בכל השנה, רק ביומא דהילולא שלהם, זולת ציון הרבי ר' אלימלך מליז'ענסק והרה"ק ה'דברי חיים' מצאנז זי"ע שם בכל יום יש סגולה להתפלל, ובכל עת מצוא, כי הצדיקים הללו פעלו שתהיה להם שייכות עם העולם הזה בכל עת ובכל זמן.

מילתא בטעמא נתנו צדיקים על מעלת התפילות על ציונו הקדוש כי הרבי ר' אלימלך ביקש מן השמים שלא יעלו אותו כל כך הרבה, כדי שיוכל לשמוע תפילותיהם של ישראל ולהעתיר בעדם ולהיות עמוד צלותהון דישראל עד ביאת המשיח.

ואכן, אי לכך, ובהתאם לביקוש, הרצים יצאו דחופים וגבאי הצדקה של "מרכז מוסדות בעלזא" הם השדרי"ם המסורים, עושים בימים אלה מאמצים כבירים אחרונים, לפנות לכל מי שנדבה רוחו, לאסוף ולגייס עוד ועוד חברים יקרים ואנ"ש מסורים בעלי נאמנות לעשות רצון צדיק, כדי שגם הם יזכו להשתתף במסע שכמותו יש פעם בחיים, שלא יפספסו את ההזדמנות הנדירה.

"אני חייב להיות שם במסע הזה". כך נשמעים בימים אלה רבים מחסידי בעלזא באר"י ובחו"ל. "אני לא יכול לוותר על ההזדמנות הזאת", הם אומרים בהתרגשות אמיתית. "אני חייב את זה לי ולדורות הבאים", הם קובעים ומשכנעים גם את קרוביהם וחבריהם להצטרף.

תחת הכותרת המטלטלת "הגיעה השעה שנזכה לישועות", מצטרפים רבים אל המסע ביודעם בבירור ובוודאות, כי בברכת הקודש נוכל באלו השעות הספורות, שעת רחמים ועת רצון, לפתוח שערי ישועה ורפואה, להוריד מעיקים מן הלב, ולבטל גזירות רעות, ולהמשיך שפע ישועה ורחמים לנו ולבתינו, שנזכה תמיד לרוב נחת דקדושה מצאצאינו ולהינצל מצער גידול בנים ח"ו ומכל מיני פורענויות המתרגשות לבוא לעולם. ואכן, השעה הזאת מגיעה ומתקרבת בצעדי ענק, בעוד ימים ספורים. אנחנו כולנו שם.

וועד הנהלת "מרכז מוסדות בעלזא" יחד עם נכדי האדמו"ר - הרבנים הגאונים שליט"א, מודים ומעריכים מקרב לב לכל אלה שכבר זכו להצטרף, שנתנו את ידם להצלחת והצלת המוסדות הקדושים, והביעו את תקוותם ושאיפתם כי בימים אלה, ימי סגירת הרשימות, ימהרו עוד רבים לתת את תשובתם החיובית המלאה, למען הצלחת עתיד החינוך ולרומם קרן התורה וכבוד בית בעלזא.

בחדרי חרדים

 צבע אדום

art