מבזקים +
תל אביב 30°c
באר שבע 30°c
חיפה 30°c
ירושלים 30°c
בית שמש 30°c
בני ברק 30°c
אשדוד 30°c
כ"ו אלול התשפ"ד | 29.09.2024
תל אביב 30°c
באר שבע 30°c
חיפה 30°c
ירושלים 30°c
בית שמש 30°c
בני ברק 30°c
אשדוד 30°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

נתניהו באיטליה: "על כל המדינות החופשיות להילחם בטרור ביחד"

ראש הממשלה נתניהו לראשי חברות איטלקיות - אציע לראש הממשלה מלוני לקיים G2G, ולערוך מפגש גדול של אנשי עסקים משתי המדינות עם פוטנציאל גדול לשת"פ ולהזדמנות לצמיחה כלכלית לשתי המדינות

נתניהו באיטליה: "על כל המדינות החופשיות להילחם בטרור ביחד"
נתניהו בפגישה עם צמרת הכלכלה האיטלקית צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו והשר לפיתוח כלכלי האיטלקי אדולפו הורסו נפגשו היום (שישי), במשרד הכלכלה ברומא, עם פורום מנהלים בכירים מהחברות הבולטות בכלכלה האיטלקית, שכלל עשרות ראשי חברות איטלקיות.

במהלך האירוע השיב רה"מ נתניהו על שאלותיהם של ראשי החברות, בין היתר: בנוגע לפתרונות המים הקיימים בישראל לאור בעיית הבצורת שחווה איטליה בשנים האחרונות, בתחום הבריאות הדיגיטלית והניסיון הישראלי בנושא זה, בנוגע לסייבר ואבטחת תשתיות קריטיות וכיצד ניתן לשתף פעולה בין ישראל לאיטליה בנושא זה, ועוד.

ראש הממשלה אמר כי בעתיד הקרוב, וכבר ניתן לראות זאת עכשיו, הכל הופך לטכנולוגי ולכן העתיד שייך למחדשים. רה"מ נתניהו הביא לדוגמה את יפן, שלפני כמה שנים בעקבות ביקורו של נתניהו ביפן והגעה של ראש ממשלת יפן לביקור בישראל עם מספר רב של אנשי עסקים חשובים, זינק הסחר בין המדינות במיליארדי דולרים. ראש הממשלה אמר כי לדעתו יש מקום לשיתוף פעולה כלכלי ומסחרי גדול מאוד גם עם איטליה, ומדובר בהזדמנות גדולה.

רה"מ נתניהו ציין כי בפגישתו עם ראש ממשלת איטליה מלוני הוא יציע לקיים G2G, ובהזדמנות זו לערוך מפגש גדול של אנשי עסקים משתי המדינות. רה"מ אמר כי במפגש מסוג זה קיים פוטנציאל גדול לשיתופי פעולה ומדובר בהזדמנות לצמיחה כלכלית של שתי המדינות.

בהתייחסות לפיגוע הירי אמש בתל אביב אמר רה"מ נתניהו לשר לפיתוח הכלכלי האיטלקי: "תודה לך על תנחומיך לנפגעים בפיגוע הרצחני אמש בתל אביב. איטליה גם חוותה את הטרור - על כל המדינות החופשיות להילחם בטרור ביחד. אני מעריך את מילותיך כביטוי למדיניות הבסיסית הזאת שאנחנו מאמצים ללא הרף, ואנחנו משתפים פעולה נגד הטרור. אז תודה רבה על כך".

באירוע בחסות השר לפיתוח כלכלי האיטלקי נפגש רה"מ עם פורום של מנהלים בכירים מהחברות הבולטות בכלכלה האיטלקית מתחומי האנרגיה, תשתיות, בנקאות, תקשורת, הגנה וחלל, וכן ראשי הארגונים הכלכליים.

המחזור המצרפי של החברות שהשתתפו באירוע הוא של כ-300 מיליארד יורו. בלטה ההשתתפות של רוב חברות האנרגיה האיטלקיות, ביניהן: ENI - חברה מספר 12 בעולם בתחום הגז והנפט, חברת החשמל "Enel, Edison, Snam", וכן חברת תשתיות הגז Italgas.

לחברות האנרגיה יש מצד אחד עניין במכרזי התשתית בישראל ומצד שני בטכנולוגיות של אנרגיה חליפית, דיגיטציה וקיימות מישראל. באירוע הייתה נוכחות משמעותית גם לחברות בתחום הביטחוני, ביניהן: חברה מספר 12 בגודלה בעולם Leonardo, חברת Fincantieri בתחום הספינות וחברת Elettronica.

חברות בולטות אחרות שהשתתפו באירוע הן חברת הרכבות הממשלתית, חברת הרכבים הכבדים Iveco, חברת החלל Thales Alenia, חברת המזון Granorolo, בנק ההשקעות של ממשלת איטליה CDP, חברת התעופה ITA, חברת הבינוי Pizzarotti, וחברות התשתית העירוניות Iren ו Acea.

בימים אלה משקיעה ממשלת איטליה 200 מיליארד יורו בשדרוג התשתיות, שילוב דיגיטציה, קיימות וכלכלה מעגלית. בשל כך יש הזדמנות ייחודית לחברות הישראליות להיות מקור לטכנולוגיה וחדשנות בתהליך זה. בד בבד יש עניין של החברות האיטלקיות במכרזים הצפויים בארץ בתחומי האנרגיה, ציוד ביטחוני ותשתיות. בשנתיים האחרונות הוכפל הייצוא הישראלי לאיטליה והסתכם בשנת 2022 ב- 1.5 מיליארד דולר.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום