דרמה בחיל האוויר: הודח מוביל מחאת טייסי המילואים

הקצין במילואים שיזם את מחאת טייסי חיל האוויר הודח מתפקידו. כך על פי החלטת מפקד חיל האוויר. גורם צבאי: "ניסו לתפור דרגות צבאיות על בגדים אזרחיים"

אביחי חבר | חרבות ברזל 9.3.2023 | 14:40

מפקד חיה"א תומר בר | צילום: דובר צה"ל

מפקד חיל האוויר החליט להדיח את אחד ממובילי מחאת טייסי המילואים בטייסת 69 שהודיעו השבוע כי במחאה על הרפורמה המשפטית לא יתייצבו לאימונים. שמו של הטייס שהודח עדיין לא הותר לפרסום. הדיווח הובא לראשונה על ידי מערכת התכנית "עובדה".

גורם צבאי ביקר את המפגינים בשורות חיל האוויר ואמר: "ניסו לתפור דרגות צבאיות על בגדים אזרחיים". כך דווח ב'וואלה'. כמו כן דווח כי הטייסים ההמומים מההדחה.

דובר צה"ל לא אישר עד כה את הדיווח. הטייס לא מגיב לשיחות טלפון, וגורמים בחיל האוויר מספרים כי ההדחה נעשתה לאחר "לחץ שהופעל מלמעלה" כולל מחוץ לצה"ל. הגורמים הוסיפו, כי שאר הטייסים הגיעו לטייסת.

טייסי המילואים מ-69 עלו לראש סדר היום הציבורי, בעקבות הודעתם כי לא יגיעו לאימון במחאה על בליץ החקיקה של הממשלה. עם זאת, שלשום, לאחר ששוחחו עם מפקד חיל האוויר החליטו להתייצב בסופו של דבר למילואים, אך יעשו זאת על מנת לקיים שיח, ולא כדי להתאמן.

הטייסים מסרו: "אנו נענים לקריאת מפקדינו ונתייצב ביחידה לשיח לוחמים. יש לנו אמון מלא במפקדים ונמשיך לשרת את מדינת ישראל היהודית והדמוקרטית ככל שיידרש".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום